ALLeeN reiZen...

Hoi Miriambee,

Ook ik had veel horrorverhalen gehoord over Brazilië maar dan met name over Rio en São Paulo. Toch ben ik gegaan, maar die twee steden heb ik wel gemeden, en ook uit Salvador da Bahia ben ik snel vertrokken omdat het toch wat tricky leek.
6 weken door noordoost-Brazilië en daarna nog 3 weken in Peru. Het was heerlijk, en er is niks naars gebeurd. Ik ben ook een dagje in Brasília geweest en een paar dagen in Rio Branco in Acre (Amazonegebied). Noordoost Brazilië is juist vrij rustig, en het reizen met de bus is er net als in Europa, gewoon luxe bussen en je grote tas gaat netjes met een nummertje in het ruim, en geven ze alleen terug als je het juiste nummertje hebt. Ook nachtbussen waren geen probleem. Wel natuurlijk goed op je handbagage letten.

Pinpassen kopiëren doen ze ook volop in Nederland, en ik ben geen scheermesjes tegengekomen in Brazilië, maar heb wel nare situaties meegemaakt met vervelende mannen in Amsterdam, Rotterdam, Frankrijk in een heel kalm dorpje, etc. Even ter illustratie…
Natuurlijk moet je wel goed opletten en heb je streetsmarts nodig. Maar het kan makkelijk hoor, als vrouw alleen.

Ik heb mijn ervaringen beschreven in een andere thread, ik zal hem eens proberen te vinden…
Ja hier:

Als je nog meer vragen hebt, laat maar weten.

Boa viagem!
Cécile