ALLeeN reiZen...

Moi :dag:

Wie kan mij vertellen hoe het is om alleen te reizen :drugged: ?

Fantastisch, al die vrijheid! :zon02:

onzetend goed te doen! Ik wilde dat ook altijd graag doen maar toen dat dichterbij kwam zag ik allemaal beren op de weg. Vond toch allemaal maar te veel, had geen voorstelling van, dacht dat ik “te alleen” zal zijn enz enz…
Toen heb ik een “proefreisje” gemaakt, voor 6 dagen naar Praag gegaan en dat was echt een goeie proef want daarna heb ik besloten om het echt te doen. Ik vertrek nu 15 februari alleen naar Australie en Nieuw Zeeland. Ik voel me onzettend goed en zelfverzekerd. Het duurt dus even een tijdje dat je gewend bent aan het idee (overwinnen van je innerlijke blokades, noem ik dat :slight_smile: Geef jezelf tijd.
Van mijn reisje naar Praag heb ik wel geleerd dat het beter is als je (slaap)plekken opzoekt waar nog meer backpackers komen, bvb hostels. Dan ben je niet alleen. En landen waar je als vrouw toch veilig bent.
Veel succes! Aida

Ik heb meerdere reizen in mijn eentje gemaakt en het bevalt me goed.
Maar wat wil je precies weten??

Ronald.
ronaldxe@hotmail.com

Ik vraag me zo ontzettend af of het uberhoubt mogelijk is om alleen door noord brazilie te reizen, ik hoor verhalen over bedreigingen met scheermesjes en ik lees over pinpassen die gekopieerd worden.
lijkt me allemaal niet zo gezellig, ook al heb ik veel ervaring met alleen reizen, dit klinkt allemaal wel heel vervelend.
ik hoor graag over ervaringen van vrouwen, als ze er zijn, die alleen in noord brazilie zijn geweest.

ik ben reuze benieuwd

bedankt

Zie mijn antwoord hier:
http://www.wereldwijzer.nl:80/showthread.php?t=61938

Hoi Miriambee,

Ook ik had veel horrorverhalen gehoord over Brazilië maar dan met name over Rio en São Paulo. Toch ben ik gegaan, maar die twee steden heb ik wel gemeden, en ook uit Salvador da Bahia ben ik snel vertrokken omdat het toch wat tricky leek.
6 weken door noordoost-Brazilië en daarna nog 3 weken in Peru. Het was heerlijk, en er is niks naars gebeurd. Ik ben ook een dagje in Brasília geweest en een paar dagen in Rio Branco in Acre (Amazonegebied). Noordoost Brazilië is juist vrij rustig, en het reizen met de bus is er net als in Europa, gewoon luxe bussen en je grote tas gaat netjes met een nummertje in het ruim, en geven ze alleen terug als je het juiste nummertje hebt. Ook nachtbussen waren geen probleem. Wel natuurlijk goed op je handbagage letten.

Pinpassen kopiëren doen ze ook volop in Nederland, en ik ben geen scheermesjes tegengekomen in Brazilië, maar heb wel nare situaties meegemaakt met vervelende mannen in Amsterdam, Rotterdam, Frankrijk in een heel kalm dorpje, etc. Even ter illustratie…
Natuurlijk moet je wel goed opletten en heb je streetsmarts nodig. Maar het kan makkelijk hoor, als vrouw alleen.

Ik heb mijn ervaringen beschreven in een andere thread, ik zal hem eens proberen te vinden…
Ja hier:

Als je nog meer vragen hebt, laat maar weten.

Boa viagem!
Cécile

Hoi,

Ok, bedankt. Ik ben erg blij met je commentaar. Mijn plannen gaan richting Sao miquel do gostoso. Ik lees alleen maar leuke verhalen daarover. Ik heb veel gereisd, maar ben nog nooit in Brazielie geweest.
Graag wil ik in het noorden een huisje huren vlakbij de zee, waar ik dan samen met mijn egyptische hond weer eens lekker wil leven.
Moet toch kunnen zou je zeggen.

ik hou kontakt,

mvg
Miriam en Delores