Alleen reizen door Nepal als vrouw

Hoi Dagmar!

Ik weet niet waar je het meest van houdt maar ik neem aan van de natuur aangezien je naar dit prachtige land gaat! Ik ben in Maart geweest toen was er genoeg plek maar ik hoorde wel dat oktober/november erg druk is en dat hostels snel vol zitten. Ik zou ook goed op hostelworld naar goed beoordeelde hostels kijken want er zitten hele slechte tussen…

Ik ben naar mijn trekking van 12 dagen door gegaan naar chitwan, dat zou ik persoonlijk niemand aanraden. je komt vanuit die fantastische bergen zo mooi en zo puur in een wagelijk toeristenoord waar je alleen maar van die verschikkelijke toeristendingen kan doen in van die verschrikkelijke groepen. Nee zou ik nooit meer voor kiezen. Waar zit je die vier dagen. Ik wilde voor mijn vertrek nog naar Bakthapur daar heb ik hele mooie verhalen over gehoord maar helaas heb ik dat niet meer gered. Ben heel benieuwd wat je voor rondreis gaat doen en waar je dan eindigt?!

het alleen reizen vond ik echt prima gaan wat me wel opviel (maar dat kan aan de periode liggen) was dat zeker in Kathmandu maar ook in pokhara andere toeristen niet echt open staan voor contact vond dat zelf soms lastig maar het is zo’n ontzettend mooi land en zodra je de bergen in gaat is dat helemaal anders daar heb je veel contact heb mijn reis naar boven uiteindelijk met een gids en een draagster gedaan maar ben onderweg zoveel leuke mensen tegen gekomen dat ik dat uiteindelijk heerlijk vond want in plaats van overdag te moeten wachten op een groep kon ik heerlijk in mn eigen tempo lopen en op en top van mn omgeving kon genieten en 's avonds in de hostels op de berg was het hartstikke gezellig.

mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel!

Myrddin

1 like

Bal(krishna Tamang) is sinds 17 jaar een officiële gids in Nepal. Hij doet trektochten maar ook Nepal Highlights of gewoon een tour door Kathmandu. Bal is een ontzettende lieve, eerlijke man en heeft mijn reis onvergetelijk gemaakt. Ik heb de LangTang trek gedaan en dat was in 1 woord: SUPER! In de avond als we bij een herberg aankwamen wilde alle andere trekkers zijn gegevens hebben omdat het zo’n leuke gids is. Gidsen kunnen nogal arrogant zijn en hoogdravig naar vrouwen toe. Dit heeft Bal dus helemaal niet hij is helemaal zichzelf en verteld je ook leerzame dingen over de natuur, cultuur etc. Hij werkte voor een reisbureau maar daar hield hij zo weinig aan over dat hij de keuze heeft gemaakt voor zichzelf te beginnen. Alleen komt dat moeilijk van de grond gezien hij zijn vrouw (die fruit verkoopt op de markt) door gezondheidsklachten moet ondersteunen om het fruit van de groothandel mee naar de markt te slepen. Maar als hij toeristen kan rondleiden of mee op trekking kan nemen kan zijn vrouw een Riksha huren om het fruit naar de markt te brengen. Ik ben bij Bal thuis geweest en hij woont in een 4 bij 3 meter “huis” waar hij zijn vrouw en zijn zoon slapen, eten etc. Je helpt hem dus direct als je van hem gebruikt maakt als gids en nje geld blijft niet hangen in een reisbureau wat vaak toch al een goed bedeelde directeur heeft die zo nog beter bedeeld word.
Groepen van 1 tot maximaal 4 personen.
Neem contact met mij op als je nog meer informatie wil hebben of met Bal zelf.

06-18441388
stefjanssen@yahoo.com
balpub80@hotmail.com

Hoi,

Ik heb vijf maanden in Nepal gewoond en gewerkt. Heb me geen seconde alleen gevoelt. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag. Heb alleen mijn eerste nacht geregeld vanuit NL, de rest allemaal ter plekke.

Groetjes Manon

Hallo. In maart 2013 ga ik naar Nepal en wil ik de Annapurna lopen. Ik zou het leuk vinden om deze trekking samen te lopen met iemand anders. Als jij dit bent hoor ik het graag. Tips & adviezen over de Annapurna zijn ook heel welkom!

Hoi,

Ik was 2 jaar geleden als vrouw alleen in Nepal.
Mijn ervaringen zijn goed…heb me geen moment onveilig gevoeld.
Mensen zijn heel vriendelijk en zeker niet opdringerig.

Groetjes

Nog even n kleine tip: neem n kleine kruik mee! tis hier berekoud snachts en anders duurt t zo lang voordat je warm bent (k spreek uit ervaring!).

succes, thirza