Hoi ik ben Puck en wil heel graag een keer in mijn eentje naar Griekenland. Het is al heel lang mijn favoriete land en wil nu de uitdaging aan gaan om di t jaar alleen een weekje naar griekenland te gaan. Hebben jullie tips? Welk eiland is leuk om naar toe te gaan als je alleen reist? En wat plannen jullie in de avonden? Ik zie het namelijk niet zo zitten om dan een stadje in te gaan ivm veiligheid en ik moet erg wennen aan het idee om alleen aan een bar gaan zitten.
Ik zit te denken aan Zakynthos maar misschien zijn er meer goede tips! Ik hoor ze graag! gr puck
Hallo Puck! Om te beginnen raad ik je Corfu aan. Ik zelf reis al zo’n 40 jaar naar GR. daarvan de laatste twee jaar naar Corfu. Het is een heel mooi altijd groen eiland met perfecte busverbindingen naar alle uithoeken van het eiland! Ook met een gehuurde scooter is het makkelijk het eiland te verkennen (bergen zijn niet hoog). Wil je meer weten? laat het mij gewoon weten. Grt. van Peter.
Hoi peter bedankt voor je reactie! Ik heb al een weekje geboekt naar athene en dan aan de kust in het plaatsje glyfada. Maar ik vind het wel heel leuk om daarna weer te gaan kijken voor een leuke ticket. Corfu lijkt me ook erg mooi en hoor er goede dingen over. Vooral het ov vind ik belangrijk omdat ik geen rijbewijs heb kan ik ook geen scooter huren. Bedankt voor je tips!
Hoi Puck, Wie heeft je Glyfada aangeraden? OK Athene met GL. de moeite waard voor kort bezoek natuurlijk dan ook Sounion! Maar alles niet te vergelijken met de vele eilanden. Een en ander hangt natuurlijk daarvan af wat men zoekt. Grt. Peter.
Ik heb nog nooit alleen gereisd en dit leek me een mooie plek om mee te starten. Strand, met de boot naar andere eilanden en naar het centrum. Ik zit er tenslotte maar een week natuurlijk maar ben heel benieuwd naar het centrum. Ik denk dat ik voornamelijk de drukte van het centrum gecombineerd met strand opzoek omdat ik nog even wil aankijken hoe ik het alleen reizen ga vinden. gr puck