Deze zomer wil ik voor het eerst alleen op reis.
Ik ben al vaker op reis geweest, maar dan altijd samen met een vriendin of met mijn neef.
Ik ben 21 jaar en vrouw en vroeg mij af of Thailand dan een goede keuze is?
Paar feitjes
Wil voor ongeveer 4 a 5 weken weg.
Heb niet echt een budget
Wil vooral veel tempels, mooie natuur & dieren zien
Uitgaan is leuk, maar hoeft niet veel
De laatste week lijkt mij leuk om aan een mooi strand te verblijven
Hebben jullie misschien tips voor een mooi reisschema of ervaringen?
Dan heb ik ook nog een paar vraagjes:
Is Bangkok een goed beginpunt?
Op welk vliegveld is het handigst om te reizen?
Kies je vooral voor de goedkope of iets duurdere hostels?
hi reisschema of tips kan maar dan moet je wel vermelden waar je interesse naar uit gaat. binnenland of strand of beide ? Je kunt de pancake trail nemen van bangkok naar bv chiang mai terug vliegen op bangkok en vervolgens de eilanden en het strand in het zuiden. deze routes zijn veel beschreven en je kunt de plaatsen bezoeken op de routes die passen bij wat je hebt beschreven.
Bangkok als beginpunt ? Heb je nog andere lokaties in je hoofd waar je op wil vliegen dan, en welke ?
Hoi Maraj, als ik lees waar jij naar op zoek bent is Thailand een zeer goede keuze. Ook veilig omdat je alleen gaat. Bangkok is een zeer goed uitgangspunt. Suvernabumi airport (ik dacht dat je het zo schrijft) is een fijn overzichtelijk vliegveld. Ho(s)tel is afhankelijk van jou wensen. Je mag altijd vooraf een kamer bekijken, beslis op dat moment of je het geschikt vind anders pak je een ander ho(s)tel. Wij zijn van Bangkok naar Chang Rai gevlogen. zo weer langzaam naar beneden. Uiteindelijk hebben we een paar dagen aan het strand van Kho Chang gelegen. Wat wij fantastisch en heerlijk rustig vonden. De meeste mensen gaan naar de andere eilanden maar ook dat is een kwestie van waar jij van houdt. Gewoon veel op internet gaan zoeken. Dat je een geweldige vakantie tegemoet gaat is een ding dat zeker is. Veel plezier met de voorbereidingen!
Heey thanks voor jullie reacties, ik ben verder gaan zoeken en wat ik vooral heel graag wil doen is een trektocht maken in Chiang Mai, dus dan inderdaad eerst daar naar toe reizen en dan vliegen op het zuiden om de eilanden te bezoeken.
Mooie plannen! Thailand is een heel fijn land om alleen te reizen. Het is erg veilig en je ontmoet makkelijk medereizigers. Een trekking rond Chiang Mai is inderdaad zeker een aanrader. Naar Chiang Mai kom je makkelijk met de (nacht)trein (www.seat61.com) of een binnenlandse vlucht (www.airasia.com). Als je in de zomer gaat, kies voor een weekje strand dan voor een eiland in de golf van Thailand. Daar heb je het meeste kans op mooi weer.
Heey,
Ik wil ook in de zomer naar thailand alleen wil niet alleen en heb dezelfde plannen als jou! Maar wil je echt alleen of een reismaatje? Ik ben Leanne en 21 jaar en studeer nog.
Groetjes Leanne
Zojuist een plan getrokken dat wel wat overlap kent met jouw idee. Mijn reisperiode heb ik in ieder geval al vastgelegd: 15 juli t/m 14 augustus.
Zelf wil ik vooral niet te veel van te voren regelen, maar in grote lijnen dacht ik aan het volgende:
Paar dagen door Bangkok wandelen
Dan richting het noorden, bijv. Chiang Mai (maar vanuit daar misschien naar een wat minder toeristische plek)
Vervolgens weer richting het zuiden (Golf van Thailand): eiland hoppen en lekker commercieel mee doen aan de full moon party en genieten van een smakelijke cocktail
Met vliegtuig oversteken naar Cambodja (Siem Reap)
Doorreizen naar Phnom Penh: wil daar stukje geschiedenis beleven door de indrukwekkende “Killing Fields” te bezoeken
Weer paar dagen strand meepikken voor ik terug ga naar Bangkok
Wat activiteiten betreft: paar keer een meer-daagse trekking, sight seeying, nationale parken bezoeken, op z’n tijd met andere backpackers een drankje doen etc.
Daarnaast hoop ik ook een beetje buiten de gebaande paden te komen. Daarvoor laat ik me vooral inspireren door tips die op het forum achter gelaten worden, maar ook zeker wat ik daar ter plekke aantref.
Qua verblijf vind ik het wel een uitdaging om voor het grootste gedeelte van de reis voor de “budget” hostels te gaan (afgewisseld met af en toe een luxe hotel).
Je schrijft: Paar dagen door Bangkok wandelen. Als ik dit letterlijk neem , heb ik een tip voor je: Loop altijd tegen het verkeer in. Dan ben je van 95% van de taxi’s en tuktuks verlost. Ze hoeve niet perse hinderlijk te zijn, maar na een keer of vijf weet je het wel.
De minder toeristische plaats bij Chiang Mai zou heel goed Pai kunnen zijn. Genoeg leuks te beleven, en goed voor je budget.
Heey Leanne,
Wat leuk dat je ook wilt gaan!
Eigenlijk zoek ik nog een reismaatje, omdat het me wel gezelliger en ook vooral veiliger lijkt om samen te reizen.
Ik ben nog heel erg aan het rondkijken op forums enzo, omdat ik nog niet heel veel over Thailand weet.
Weet je al wanneer je ongeveer wilt gaan?
Groetjess
Heey Maraj,
Jaa ik wil in de zomervakantie. Ik kan van 28 juli tot 31 augustus. Ik zou het liefst 4/5 weken willen rondreizen door thailand en oa bangkok, chiang mai (jungle tochten) en de eilanden voor de full moon party en het strand.
Heb jij al een datum wanneer je zou willen?
Groetjes Leanne
Sent from my GT-I9070 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Thailand kun je uitstekend bereizen, zeker als vrouw alleen. Je krijgt als vrouw alleen min of meer een VIP-behandeling.
Wanneer je het helemaal veilig wilt doen met uitstapjes e.d. dan vraag je je guesthouse, hotel of resort om je transport te bellen.
Let erop dat je als vrouw NIET alleen naar de fullmoon-party gaat,en blijf daar ook bij elkaar…
Ook ik ga aanstaande zomer alleen op reis naar Thailand. Ik vertrek 16 juli 2014 met Emirates richting Bangkok en vlieg 11 augustus 2014 terug. Ik heb 2 nachten hostel geboekt in Bangkok, de rest wil ik ter plaatsen regelen. Graag wil ik eerst naar het noorden (Chiang Mai) en vervolgens naar het zuiden. Hebben jullie al plannen?