Ik vertrek volgend jaar voor 10 maanden naar Australie en zou graag nog een paar maandjes Bali er achteraan plakken. Ik heb alleen geen idee of Bali een makkelijk land is om alleen naar toe te gaan en of je er net zoals in Australie makkelijk contact maakt met andere reizigers.
Kan iemand me wat meer erover vertellen, of misschien tips?
Van alle Indonesische eilanden is Bali wellicht nog wel het makkelijkste te bereizen en het makkelijkste om in contact te komen met medereizigers. Geen probleem dus! (Met name niet in de touristische gebieden als Kuta en Ubud.)
Bali is echter niet zo groot, de meeste mensen kunnen zich er dus geen maanden vermaken. Je zou je stop op Bali echter wel kunnen combineren met een aantal andere Indonesische eilanden, bv Java en Lombok.
Hmm ik moet me maar eens gaan verdiepen in de wereld van Indonesie, bedankt in ieder geval voor je berichtje! Ik kom nog wel bij je terug mochten m’n vragen wat specifieker worden
Het is overigens handig om bij het boeken van je ticket rekening te houden met de geldigheidsduur van het visum. (30 of 60 dagen.) het is weliswaar mogelijk om langer in het land te blijven, maar dat is een hoop geregel en niet de moeite en het geld waard voor slechts een paar dagen…
Ik ga met een working holiday visum naar Australie van Activity Internation, met een ticket van hun kan je een overstap maken op bijv Bali. Heb je dan nog apart een visum voor bali nodig. Ik zie op je site dat je ook naar Thaliand bent geweest…lijkt me ook geweldig. Is dat alleen ook goed te doen?
Als je minder dan 30 dagen in Bali wilt blijven, kun je op het vliegveld een visum on arrival (VOA) krijgen (tegen betaling). Dit visum is 30 dagen geldig.
Thailand is het eerste Aziatische land wat ik in mijn eentje bezocht, en ja, ook dat is goed te doen. Ook in Thailand kun je een visum bij aankomst krijgen, wat overigens gratis is. (En 30 dagen geldig is.) Maar Indonesie is mijn favoriet (Hoewel ik denk dat Thailand gemiddeld genomen makkelijker te bereizen is, wanneer je je tenminste niet tot Bali beperkt.)
ik ben nog nooit op bali of in indonesie geweest maar al wel 2 keer in thailand en dat land is zeker goed te doen, eerste keer was ik georganiseerd en tweede keer via school, maar als ik nog eens ga, ga ik zeker alleen want je hebt dan gewoon meer vrijheid en je ontmoet zo makkelijk mensen!