Hallo,
Ik overweeg om 2 à 3 maand naar Bali te gaan.
Is er voldoende activiteit ter plaatse om daar zo lang (alleen?) te blijven?
Alle tips voor aangenaam verblijf, activiteiten, eventueel (vrijwilligers)werk, e.d. zijn welkom.
Alvast bedankt,
Ik heb in 2006 3 maanden achter elkaar in Bali gezeten, en ik ben er verschillende keren korter geweest. Ik heb toen vrijwilligerswerk gedaan, maar het project wat ik deed is inmiddels overgenomen door de lokale bevolking. Alleen maar goed dus! Maar niet handig voor jou
Je kan vrijwilligerswerk doen, of je zou je kunnen scholen in de duikindustrie (let wel op vergunningen). Maar Bali is leuk, je leert vanzelf mensen kennen en ook met de lokals, touristen en evt. de expats kun je je prima vermakeb. 't Is maar waar je van houd!
(Al kun je in 3 maanden ook een mooie rondreis maken.)
Hallo,ik woon sinds 5 jaar, steeds voor 9 maanden, in Bali en kan je alles vertellen over het visum dat je nodig hebt.
Maar misschien weet je dit al.
Zo niet,laat het me dan maar me even weten .
Vrijwilligerswerk is hier volop te vinden. Er is vooral veel vraag naar het geven van Engelse les (voor beginners,dus vrij eenvoudig) aan kinderen.
Hallo,
Hartelijk dank voor uw reactie (en sorry voor mijn late reactie).
Ik ben het momenteel nog allemaal wat aan het uitzoeken. Zo’n groot avonturierster ben ik (nog) niet :0) en het is dus allemaal wel een beetje spannend voor mij…
Ik moet bvb. nog even uitzoeken of ik aan een visum voor 3 mnd geraak, of moet je die ter plaatse verlengen? Waar kan ik bij aankomst naar toe om even te aclimatiseren? Misschien kent u een paar leuke adresjes? Kan vrijwilligerswerk ter plaatse geregeld worden? Jaja, ik heb veel vragen :0) Bent u momenteel ginder aan het genieten ? ;0)
Met vriendelijke groet,
Als je drie maanden naar Indonesie wilt, is het het makkelijkste om hier (in den Haag) een visum aan te vragen voor 2 maanden, en dat ter plekke te verlengen.
Het is officieel NIET toegestaan om vrijwilligerswerk te doen in Indonesie met een touristenvisum of een SOSBUD, dus ik zou in den Haag zeker je plannen niet melden. Datzelfde geldt voor het kantor imigrasi in Indonesie waar je je visum moet verlengen naar 60 dagen.
Sorry voor mijn late reactie,maar ik had veel problemen met de internetverbinding.
Als je maar 30 dagen in Indonesië wilt blijven kan je een visum voor +/- 20 euro kopen bij aankomst op het vliegveld in Bali. Als je 2x30 dagen wilt blijven moet je een toeristenvisum voor 45 euro kopen op de Ind.ambassade in Den Haag. Als je langer dan 60 dagen wilt blijven moet je hier een social-cultural visum kopen.
Voor dit visum heb je wel een uitnodigingsbrief nodig van iemand met een Indonesisch paspoort,die in Indonesië woont. Alleen met dit visum kan je,vóór de 60 dagen voorbij zijn,je visum 4x met 30 dagen verlengen. Na 6x30 dagen moet je echt het land uit.
Elke verlenging van 30 dagen kost ong. 52 euro,afhankelijk van de koers.
Je moet veel betalen om in Indonesië te kunnen zijn!!
De uitnodigingsbrief kan je in Nederland via e-mail kopen bij een kantoor in Kuta/Ubud dat de visums regelt.
Zodra je het geld voor de uitnodigingsbrief (25 euro) hebt overgemaakt naar dit kantoor zenden zij je de uitnodigingsbrief met een copy van het paspoort van degene die je uitnodigt. Dit kantoor regelt al 5 jaar voor mij mijn visum. Ik raad je niet aan om zelf bij de emigratie in Denpasar je visum te verlengen. Het kost je soms een paar dagen en vaak betaal je meer dan dat dit kantoor ervoor rekent.
Om te aclimatiseren… Ik woon zelf in Sanur,een leuk,vrij rustig stadje aan de zee,met veel en hotels/goedkope kamers en restaurants. Kuta en Seminyak liggen aan een mooi,breed strand,maar zijn veel drukker(vooral het verkeer) met veel bars en disco’s. Hier zijn de hotels vaak wat duurder. Of er ook goedkope kamers zijn weet ik niet.
Mocht je meer willen weten kunnen we dit misschien beter via onze eigen e-mail doen.
Ik hoor het wel.
Groetjes
Sorry voor mijn late reactie,maar ik had veel problemen met de internetverbinding.
Als je maar 30 dagen in Indonesië wilt blijven kan je een visum voor +/- 20 euro kopen bij aankomst op het vliegveld in Bali. Als je 2x30 dagen wilt blijven moet je een toeristenvisum voor 45 euro kopen op de Ind.ambassade in Den Haag. Als je langer dan 60 dagen wilt blijven moet je een social-cultural visum kopen.
Voor dit visum heb je wel een uitnodigingsbrief nodig van iemand met een Indonesisch paspoort,die in Indonesië woont. Alleen met dit visum kan je,vóór de 60 dagen voorbij zijn,je visum 4x met 30 dagen verlengen. Na 6x30 dagen moet je echt het land uit.
Elke verlenging van 30 dagen kost ong. 52 euro,afhankelijk van de koers.
Je moet veel betalen om in Indonesië te kunnen zijn!!
De uitnodigingsbrief kan je in Nederland regelen. Via e-mail kan je deze brief kopen bij een kantoor in Kuta/Ubud dat de visums regelt.
Zodra je het geld voor de uitnodigingsbrief (25 euro) hebt overgemaakt naar dit kantoor zenden zij je de uitnodigingsbrief met een copy van het paspoort van degene die je uitnodigt. Dit kantoor is echt te vertrouwen,ze regelen al 5 jaar voor mij mijn visum. Ik raad je niet aan om zelf bij de emigratie in Denpasar je visum te verlengen. Het kost je soms een paar dagen en vaak betaal je meer dan dat dit kantoor ervoor rekent.
Om te aclimatiseren…trek hier maar een paar dagen voor uit. Ik woon zelf in Sanur,een leuk,vrij rustig stadje aan de zee,met veel hotels/goedkope kamers en dure/goedkope restaurants. Kuta en Seminyak liggen aan een mooi,breed strand,maar zijn veel drukker(vooral het verkeer) met veel bars en disco’s. Hier zijn de hotels vaak wat duurder. Of er ook goedkope kamers zijn weet ik niet.
Als je meer mocht willen weten kunnen we dit misschien beter via onze eigen e-mail doen.
Ik hoor het wel.
Groetjes
Een touristenvisum van 60 dagen kun je in Indonesie om laten zetten in een sociaal-cultureel visum. Dit hoef je dus NIET al in Nederland te regelen. Mocht je echter al iemand kennen die jouw sponsor wilt zijn, en jou een kopie van zijn KTP kan/wil sturen (het hoeft beslist geen paspoort te zijn!), dan is het makkelijker om meteen een sociaal-cultureel visum aan te vragen.
Als je de verlenging niet door een visum bureau laat regelen, maar zelf naar de kantor imigrasi gaat, dan ben je minder kwijt dan 52 euro. In Tuban ben je voor 25 euro klaar.