Beste forummers,
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen alleen naar Canada zijn geemigreerd zonder er daar vriend/in te hebben. Hoe hebben zij dit ervaren en waar zijn jullie tegen aangelopen?
Beste forummers,
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen alleen naar Canada zijn geemigreerd zonder er daar vriend/in te hebben. Hoe hebben zij dit ervaren en waar zijn jullie tegen aangelopen?
Afhankelijk voor wat voor visum je gaat moet je rekening houden met een doorlooptijd van enkele maanden (Provincial Nominee Program) tot een paar jaar (Permanent Resident). Het visum voor het laatste hebben wij gedaan en kostte ons ruim 2 jaar.
Het lastigste van alles vonden wij het wachten. De procedure is inmiddels wat aangepast maar dat zijn de voorwaarden ook. Zie voor meer info: http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/index.asp.
Uiteindelijk is onze aanvraag min of meer probleemloos gehonoreerd en zitten we inmiddels 5 maanden in the Yukon. Het was het wachten (meer dan) waard.
Hoi Yukon2012,
Ik verblijf op het ogenblik in Vancouver met een WHP. Ik denk erover om voordat mijn WHP afloopt Yukon te bezoeken en daar op zoek te gaan naar werk. Is er veel werkgelegenheid in de Yukon en zo ja, in welke sectoren? En zijn er banen in dit gebied die niet gevaarlijk zijn en geen specifieke achtergrond vereisen? Tenslotte, kan je vertellen hoe het weer daar is op het ogenblik?
Gr.Padma