Alle leuke dingen van turkije op een rijtje

Hallo,
Ik weet dat het waaarschijnlijk al veel gevraagd is maar ik ga toch nog eens poging doen. Ik ga dit jaar naar Turkije voor de eerste maal en iki zoek leuke weetjes om in turkije te kunnen doen. Maar hier is alles zo onduidelijk geworden met alle teksten, verhalen, en annekdotes…
Waarom niet gewoon een korte opsomming van wat en waar.

Vb:

Lekker restaurantje genaamd… in Antalya
Watervallen in…
Jeepsafarie in…

Zodat het voor iedereen overduidelijk. Wil je leuke zaken delen met iedereen, be my guest!!

Beste Mielyne,

Er is niks mis mee met je onderwerp maar denk dat er mensen op af komen om reclame te maken ten eigen bate,dat kan ik niet tolereren als beheerder.

En wat bedoel je met alles is zo onduidelijk geworden qua info?

Groetjes,

Hans.

Alvast hier een lijstje van mij met de dingen die ik vind die je zeker moet gedaan hebben:

• Sirinçi juist buiten Kusadasi

• Pamukale

• Efeze deze allemaal best te doen vanuit Kusadasi

• Aspendos

• Dalyan

• Capadocië

en zo zijn er wss nog véél méér !

succes !

Het is natuurlijk ondoenlijk om alle leuke of mooie dingen van Turkije te gaan opsommen. Dat is teveel om op te noemen.
Je moet ze uit eigen ervaring leren ontdekken en kennen.
Je hebt van die leuke kleine gidsjes bij de boekhandel. Over alle delen van Turkije is er een apart boekje. Ze heten Vitamine V.
Deze geven je goede en leuke tips. Zo heb ik Turkije ook leren kennen.
En als je dan ter plaatse bent krijg je zoveel goede tips dat je vaak tijd tekort komt.

Veel succes ermee.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Ik denk dat je eerst moet aangeven naar welk gebied je belangstelling uitgaat. Turkijke is erg groot. Ga anders naar de bieb en zoek daar eerst een paar reisgidsen uit. Dan kun je daarna bepalen waar je meeste interesse naar uit gaat (cultuur, strand, stedenreis etc).

Samen met mn vriend bezoeken we veel afgelezen plekjes in Turkije waar geen enkele touroperator komt dus ook geen enkele toerist! En ik moet zeggen: DIT zijn de mooiste plaatsjes van Turkije waar alles nog ongerept is en waar de typisch turkse sfeer heerst!

De mooiste plekjes staan overal wel aangegeven, maar vallen in het niets als je het vergelijkt met de dingen die wij zien en meemaken als we er met een autootje op uit trekken!! Veel mooiere dingen en plekken dan die je overal in de boeken tegen komt. Ook de mensen zijn veel aardiger en de prijzen zijn nog veel vriendelijker

Maar idd vermeld eerst eens naar welke plek je gaat, dan kunnen we veel gerichtere info meegeven
Groetjes
Anemiek:wave:

Bedankt voor de reacties!!

Ik kan jullie wel volgen in het feit dat ik vele dingen zelf zal moeten ontdekken en ik ben er vrij zeker van dat dt ook zal gebeuren!!

Maar toch wil ik ook een klein beetje me voorbereiden zodat we niet echt lang ter plaatse blijven trippelen. Ik vertrek de 27 maart en land op Antalya. Daar in de buurt ga ik naar een festival met de zonsverduistering.
Dan keer ik terug naar antalya en van daar uit zou ik graag negen dagen rondtrekken…µ

Iemand leuke weetjes?

Zo ben ik voorbeeld al teweten gekomen dat er vlakbij olympos een lekker visrestaurant is waar de tafels boven het water zijn en waar je zelf als klant je visje mag vangen met een visnetje en de kok bereidt deze vis dan zeer smakelijk voor jou!

Veel liefs en alvast bedankt voor de reacties!

Myliene

Helaas net de omgeving waar ik het minst van weet!! Alleen de watervallen daar, ik blijf die hemel op aarde vinden, zoooo mooi!!

Heel veel plezier enzo daar, het zal beslist een prima tijd worden
Groetjes
Annemiek:wave:

Hoi Mielyne,

Ga je daar dan rondtrekken met een auto of moet je de bus nemen?
Heb je al een beetje uitgezocht waar je dan zou willen verblijven, of is dat al geregeld?
Het is misschien ook wel handig om alvast een beetje te weten wat je graag wil gaan bekijken, zodat je een leuke route uit kunt stippelen.
De meeste hotels gaan wel open per 1 april, dus dat is wel handig.
Nou ik ben benieuwd.
Veel succes met voorbereiden.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

wat in de buurt van antalya erg mooi is, is olympos… daar heb je een nationaal park met prachtige natuur en waar je kan verblijven in een boomhut! je kunt daar ook paardrijden en er zijn oude overblijfselen uit het griekse tijdperk… ook loopt daar de rivier over in de zee…heel bijzonder om te zien…en er komen vlammen uit de rotsen een of ander eeuwig brandend vuur… heel bijzonder en zeker iets wat je niet moet missen!

Turkije is zo divers, ik heb nog lang niet alles gezien. persoonlijk houd ik niet zo van grote toeristische badplaatsen. 3 plekken die ik geweldig vind zijn:

1. Istanbul (echt een wereldstad met zoveel prachtige historische gebouwen)
  2. Cappadocia (prachtige omgeving met mysterieuze rotsen + dito geschiedenis. Een ballonvaart is een must)
  3. Kas, kleine gezellige badplaats waar je veel excursies kunt ondernemen naar bijvoorbeeld Kastellorizo (grieks eiland) Patara, Kekova, Olympos ed.

Dit onderwerp is van 2006, dus denk dat mielyne al terug is ?

Misschien kan Mielyne hier dan een verslagje doen, wat ze uiteindelijk allemaal gedaan/gezien heeft. En hoe haar eerste vakantie in Turkije bevallen is. (En hoe vaak ze sindsdien nog terug is geweest en zo).
Groetjes,
Henri

Dat was in 2006!