all-in of niet

Hallo wij zijn van plan om van de zomer naar aruba te gaan.
Nu vraag ik mijn af wat ik beter kan doen.
Een hotel allin of een hotel met logies.
wij zouden dan op palm beach of eagle beach zijn.
Hoe zijn de prijzen als je bijv logies neemt.
Moet je toch uit eten en drinken zelf betalen enz.
Of is het makkelijk boodschappen te doen in een supermarkt maar ik hoor dat dit ook erg duur is.

graag jullie tips.

groeten silvia

Hoi Sylvia,

Ik zou kiezen voor Apartement bv Bananas app,eten hoeft niet echt duur te zijn bij de hotels meestal wel behoorlijk duur maar zat betaalbare restaurants op het eiland.
gr
Ron

Ja dacht ik ook al.zijn nog steeds druk aan het puzzelen.
Willen graag met klm vliegen en er zijn niet zo heel veel organisaties die een pakket aanbieden compleet met klm
Is het daat duur wat betreft uit eten gaan, of drinken enz
Of ligt het gelijk aan hier.

bedankt alvast

Je hebt nog een klein voordeel euro/dollar koers maar het is zo ongeveer te vergelijken met NL,ga je naar de kleine lokale restaurants eet je best goedkoop rond de 10 dollar maaltijd bv Colombiaans eten,Surinaams enz.
De restaurants rond de hotels zijn best duur.
KLM is goed maar duur in de zomertijd pakketreizen op bv KRAS.
GR

Hallo Silvia,

Ik heb in 2010 - 2011 een jaar in Aruba gewoond en kan je dus best veel vertellen. Palm Beach ligt in de High Rise Area, dit is het drukste, duurste gedeelte van Aruba. Op dit strand zijn vele watersportexcursies te boeken en er zijn ontzettend veel restaurants en hotels te vinden. De prijzen van de hotels hier zijn duur!

Eagle Beach is een ontzettend mooi, rustig strand. Het ligt in de Low-Rise Area. De omgeving is hier veel rustiger en gemoedelijker en om die reden is het dus ook veel goedkoper. Je kan met de bus reizen van de Low-Rise naar de High-Rise, maar het is toch makkelijker om een auto te huren waar je meteen excursies mee kunt doen (scheelt een hoop geld als je gewoon zelf op pad gaat!)

Ik zou zeker niet all-in gaan, aangezien je dan niet al die prachtige restaurants zal zien die Aruba te bieden heeft. Boodschappen kan je heel goedkoop doen als je niet naar de op de Nederlanders gerichte Super Food gaat. Het beste kan je de boodschappen bij een (lokale of) Chinese supermarkt doen, dat scheelt de helft in kosten. Maar Super Food is vergelijkbaar met Nederlandse prijzen en soms zelfs duurder, aangezien alles import is. Je kan uiteraard ook kiezen voor hotels met alleen ontbijt.

Even een paar aanraders: quad-rijden langs de Noordkust van Aruba (zonder gids), duiken bij Moomba Beach, Texas de Brazil Restaurant óf Amazonia (dit is echt een must voor elke bezoeker! -> onbeperkt overheerlijk vlees eten), Baby Beach tijdens hoogseizoen, op de banden achter een speedboat en uiteraard het National Park Arikok. Tenslotte is de Hooiberg zeker een bezoekje waard, vanaf de top kan je bijna heel Aruba zien en zelfs Venezuela als je geluk hebt.

Heel veel plezier en succes met de voorbereiding! Groetjes

Oh ps: ik vergeet de struisvogelfarm! Die is echt leuk!!