Ik zie dat er op dit forum vooral veel vragen staan ivm werken/wonen op Aruba, maar hopelijk kunnen jullie me ook helpen met een vakantievraag :).
Wij willen over twee a drie weken naar Aruba op vakantie, voor een week. We willen gewoon lekker relaxen en nog wat dingen bekijken.
Kan iemand mij vertellen hoe het weer ongeveer is eind september? Als ik klimaatinfo bekijk, zie ik dat het in deze periode meer regent dan de rest van het jaar. Geen idee wat dat precies inhoudt. Is dat af en toe een stevige bui en klaart het daarna weer op? Of is het grote delen van de dag bewolkt met regen? Kortom; is het geschikt voor een ‘zonvakantie’? Wij zijn overigens geen types om de hele dag op het strand te liggen, dus wat bewolking zo nu en dan is zeker geen probleem.
En heeft iemand misschien tips over waar op Aruba te verblijven? We zoeken een lekker hotel, maar het hoeft geen vijf sterren te zijn en ook geen massatoerisme (als dat te vermijden is op Aruba dan). In welk stadje/bij welk strand zouden we moeten zijn volgens jullie?
Druif beach en Eagle beach (low rise hotels) zijn minder massaal dan Palm beach (high rise). Bucuti, Amsterdam Manor om maar iets te noemen zijn prima, maar je kunt het ook goed treffen bij Tamarijn, Manchebo of Divi resort. Kijk voor de zekerheid even naar reviews op tripadvisor, dan heb je het meest actuele beeld van die hotels. Het zijn in het algemeen 3 of 4 sterren hotels. Ik zou even kijken naar een gunstige package deal in die periode van hotel plus vlucht, dat is doorgaans een stuk goedkoper dan los boeken. Denk eraan dat je echt wel een auto huurt. Het openbaar vervoer is hier heel beperkt.
Hier regent het heel weinig. In de regentijd, van september tot januari valt er zo nu en dan een bui, meestal s nachts en als die bui valt is het kort en hevig, waarna de zon weer snel terug is. Je kunt rustig rekenen op een zonvakantie dus, een dag zonder zon hier is een zeldzaamheid.
Bedankt voor de snelle en uitgebreide reactie! Daar kunnen we zeker wat mee.
Ik zal eens kijken naar die packagedeals. We zitten er alleen aan te denken om Aruba te combineren met New York (eerst een week NY, dan een week Aruba). Dus dan zal dat helaas niet gaan…
Nee, die combi zal er wel niet zijn. Even een tip: er is een rechtstreekse vlucht met Jet Blue van Aruba naar New York vv. Prima maatschappij, althans wij hebben het goed getroffen deze zomer, op tijd, minder duur dan American Airlines en je vermijdt die langdurige en vervelende overstap op Miami. Jet Blue is bij mijn weten de enige maatschappij die rechtstreeks vliegt. Aanrader is Shoreham hotel trouwens, klein boutique hotel met leuke bar en gratis internet, vlak bij 5th Avenue dus alles wat je wilt zien is gemakkelijk te belopen en voor NY begrippen niet zo duur voor 3 sterren hotel in midtown Manhattan. (2 pk US$ 200/nacht)
Bedankt Grumpy voor de tips!
Ik had zelf Delta en United gevonden die rechtstreeks van NYC op Aruba vliegen. JetBlue heeft ook goede vluchten en behoort tot de goedkoopste aanbieders (€ 165,= voor een enkele vlucht), dus dat is zeker een optie!
Het Shoreham Hotel ziet er goed uit, maar kost eind september maar liefst € 400,= per nacht… via de eigen website is de goedkoopste kamer € 250,- per nacht. Dat valt buiten budget helaas. Ik zie dat september een hele dure maand is om naar NYC te gaan, dus dat komt niet zo goed uit. Het wordt dus nog goed zoeken naar een hotel :).
Ja dat is waar, wij waren er in juli, dan is het relatief goedkoop want superheet en de NY’er zelf vertrekt dan juist uit de stad. Manhatten is nu eenmaal een dure plek en als je iets ‘goedkoops’ vindt lees dan eerst goed alle reviews want er is een hoop kaf onder het koren. Kijk anders eens naar Boston bijv. ook een geweldige stad om te bezoeken en misschien wat minder duur.