Vakantie Aruba

Tjee… wat vind ik veel topics van aruba die gaan over stage / emigreren / werken en wonen / etc.

Er is maar weinig te vinden over vakantie en bezienswaardigheden.

Nou ga ik zelf over 8 weken voor 8 dagen naar aruba en vlieg daarna door naar curacao.

Nou heb ik zelf al wel veel informatie opgezocht over dit land, maar kunnen jullie mij misschien nog tips geven over dingen die ik niet mag missen?!
Wat is nou echt mooi om te doen / zien?

Ik hoor het graag.
Alle tips zijn welkom!

Groetjes Mariël

Ten westen van Oranjestad de beroemde stranden van Aruba, Eagle vind ik persoonlijk het mooiste, maar Palm Beach geeft veel vertier vanwege de vele toeristen. En dan als totale tegenhanger de ruige noordkust en Nationaal Park Arikok met een interessant bezoekerscentrum. Monumenten van belang heeft Aruba niet echt, maar er staan een paar charmante koloniale huizen in Oranjestad. Voor een beetje Arubaanse cultuur is het bon bini (welkom) festival in Fort Zoutman wel een aanrader. Huur een 4wheel drive car en rijdt zelf het eiland rond, eventueel met behulp van een reisgidsje. Aruba is niet groot, dus je zult nauwelijks wat missen en met een dag heb je het allemaal wel gezien en kun je heerlijk genieten van onze prachtige stranden.
Veel plezier !

Elke donderdagavond is er in San Nicolas een Carubbean (nee, geen tikfout, haha) festival tussen 18.00 en 22.00 uur. Dat is in de mainstreet. Is erg gezellig om naartoe te gaan.

Hallo Mariel,
Mijn advies is ook, koop een kaart en huur een jeep en rijd een paar dagen zelf over het eiland. Hier volgen wat tips:

1. Een mooie route is via San Nicholas het nationaal park Arikok in, de tunnel of love meepakken en even kijken in de andere grotten die je tegenkomt. Maar vooral even stoppen langs de kust ten hoogte van de Guadirikiri grot, zomaar in de wildernis, neem een stoeltje en een kop koffie mee en ga daar langs de kant zitten genieten!
    Daarna via het mooie Boca prins en de zandduinen terug naar de uitgang (gewoon rechtdoor rijden).
  2. Sla Babybeach niet over, neem de tijd om daar te snorkelen.
  3. Andicuri, met de jeep via een slechte weg vanaf rotsformatie Ajo (ook leuk, evenals Casibari) te bereiken, of (tip) lopend vanaf de (ingestorte) Natural Bridge (weer gewoon langs de kust rechtdoor lopen (ts 5 en 10 min). Heel leuk zwemmen in hoge golven.
  4. Rijd naar manege Daimari en loop vanaf daar, gewoon langs de kust, naar de natural pool (aanrader). Mooie wandeling (30 min) en een fantastische plek, je kunt er zwemmen en evt. snorkelen. Je kunt er ook via een andere route met de jeep dichtbij komen (ook georganiseerd).
    Bij Malmok is het ook leuk snorkelen.
    En als je actief wilt zijn kun je de Hooiberg beklimmen.
    Kortom 8 dagen zijn zo om en vergeet niet te genieten van de prachtige stranden en mooie blauwe zee!
    Veel plezier.

Hoi Mariël

Ja zeker eens het hele eiland verkennen. En er zijn ook hele leuke uitstapjes om te doen. Ik zelf heb al de jeepsafari gedaan (met tussenstop Baby Beach) echt de moeite…

Ik ben al gaan paardrijden… ook zeer leuk.

Een helikoptervlucht (je hebt de Beach tour van 15min en de Island Tour van 30min) Prachtig om zo boven de blauwe zee te vliegen.

En dit jaar heb ik een tocht gedaan met de Jolly Pirates. Met 3 stops waar je kan snorkelen…

Maar je kan natuurlijk ook gewoon genieten in de stad of op het strand.

Het is er overal even mooi :slight_smile: !

Veel plezier !!

In dit artikel staat een hoop leuke info!

( Xead )

Marieke Ik lees even jouw link voor info over Aruba. Historisch klopt het aardig maar verder rammelt er veel in dat stukje. De leguanen komen inderdaad nog steeds in de soep terecht, maar het is bij wet verboden en die dieren zijn dan ook beschermd. Een aantal ook best vervelende beestjes meld je niet: de boa (importbeest, maar ondertussen een flinke plaag op het eiland), de duizendpoten die je ook liever niet tegenkomt en de schorpioenen die gelukkig klein blijven. Ayo rock, minstens zo mooi als Casibari wordt niet genoemd en zo lees ik ook niets over de hele mooie baaitjes aan de noordkust zoals Andicuri, Dos Playa of Conchi, laat staan Parke Arikok
Coastal Oil is al lang niet meer actief op het eiland, dat is nu Valero sinds een aantal jaren. En jawel hoor, de trupialen maken wel degelijk nesten, hele kunstige zelfs. De chuchubi is de rover, die in een nest van een ander gaat zitten.
En de info over restaurants is absoluut verre van compleet. Als iemand echt wil weten wat er aan restaurants op Aruba te vinden zijn, kijk dan even op www.restaurantsaruba.com op internet. Een heel uitgebreide site met reviews van gasten, dan kun je zien wat goed is en wat niet. En de Hyatt brunch is al lang en breed achterhaald door de (veel betere) brunch bij Windows. Niet te vergelijken die twee.
Voor iedereen die naar Aruba gaat: er is heel veel toeristische info te vinden op internet. Via Aruba prikbord kom je op allerlei sites. Succes en alvast goede reis