Eagle Beach / Palm Beach !!?

Hallo Allemaal,

Ook ik ben nieuw hier :slight_smile: dus even voorstellen;
Ben Simon Maljaars 25 jaar en helemaal gek van Aruba… haha (ben er nog nooit geweest, maar als je hier die ontzettende leuke verhalen hoort van iedereen dan wil je er volgens mij wel heen…

Mijn vrouw en ik willen volgend jaar AUG. 10 dagen voor het eerst naar Aruba op vakantie!
Nu kunnen wij gewoon niet kiezen of we een Hotel nemen aan Eagle Beach of Palm Beach…

We hebben geen hoge eisen / verwachtingen…dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen/meningen zijn m.b.t.

• Verhuur ligbedden Prijs etc.
  • Strand kwaliteit
  • Snorkel mogelijkheden
    etc… etc…

zijn er trouwens veel mensen die er NOG niet zijn geweest en al wel op forum zitten!?

Groetjes,
Simon

Persoonlijk vind ik eagle beach mooier, veel rustiger ook. Palm beach is heel toeristisch, veel amerikanen ook en het strand is erg druk. Er zijn daar wel veel terrasjes, restaurants enz. Het is maar waar je van houdt. De hotels op Eagle zijn vrij laag, tot 4 verdiepingen en in het algemeen kleiner en vriendelijk, de hotels aan Palm beach zijn hoge gebouwen en bijna allemaal Amerikaanse ketens, 10 verdiepingen en meer zijn geen uitzondering. Bij Palm beach, of liever nog bij Arashi kun je vanaf het strand snorkelen, met name rondom het Duitse wrak en bij de rotsen tegenover de wijk Malmok. Op Eagle is er eigenlijk niet veel snorkelmogelijkheid, maar je kunt altijd naar Palm island of naar Baby beach bij San Nicolas, daar is het erg mooi snorkelen. Bedjes worden overal verhuurd, zal qua prijs niet veel uitmaken denk ik.

Dank je voor je berichtje :smiley:

De planning staat nog niet vast, maar het word misschien dan toch Eagle Beach
Hotel Manchebo Beach Resort & Spa*** zag er volgens ons wel zeer goed uit
iemand wel is daar een vakantie doorgebracht !!?

vrienden van ons gaan daar al jaren heen. prima hotel, beetje eenvoudig, maar super strand en fijne spa. goede prijs/prestatie verhouding

oke dan… goed om te horen :smiley:
Waar zit jij dan als ik vragen… als je naar Aruba gaat!?

ik woon hier, dus ik zit gewoon in mijn eigen huis

Hallo, na je berichtje gelezen te hebben, zou ik kiezen voor Eagle Beach. Ik ben hier zelf een aantal jaren geleden geweest in een hotel. Ook ben ik op Palm Beach geweest, maar niet overnacht. Eagle beach is heeeel rustig en onwijs mooi! je hebt hier ook wel hotels maar het strand is veel rustiger en minder toeristisch. nou wil ik niet zeggen dat palm beach gigantisch druk is hoor, althans, niet in mijn beleving. maar wel drukkker dan eagle beach. bij palm beach heb je wel palm island, een rif waar je onwijs mooi kunt snorkelen en duiken, echt een aanrader. daarnaast heb ik een katamarang tripje gemaakt en net buiten de kust gesnorkeld, eigenlijk is dat overal mooi!

groetjes

Beste Kleine 88. Het is misschien wat langer geleden dat je op Aruba was, dus ik wil even iets rechtzetten. Bij Palm Beach ligt niet Palm Island. Palm island is inderdaad een leuk rif met inmiddels een tropisch zwemparadijs met glijbanen enz. en goed eten op basis van all inclusive. Dit eiland ligt echter meer richting San Nicolas, tussen Pos Chiquito en Savaneta en daar moet je een boot nemen die je op het rif brengt. Een bezoek is tamelijk duur, ik dacht iets van 80 US$ voor een dag, maar daar krijg je wel een all inclusive dag voor met zoveel eten en drinken als je wilt, snorkelen en zwemmen en natuurlijk gebruik maken van het zwembad met de glijbanen. Je kunt niet van Palm Beach of Eagle beach naar de boot van Palm Island lopen. Je zult een taxi moeten nemen of misschien heb je een auto gehuurd. Er is daar een grote parkeerplaats en het is gemakkelijk te vinden. Verder heb je gelijk, Eagle beach is veel rustiger dan Palm Beach, het is maar wat je zoekt.

Hey,
ik ben vorig jaar naar Aruba geweest en wij hebben op zowel Palm beach als op eagle beach verbleven!
Op Palm Beach verbleven we in the Westin een high-rise hotel moderne kamers wel heb je hier een kort strand zodat je privacy toch wat beperkt is, tenzij je niet onder een sto-dakje wilt liggen.
Op Eagle beach verbleven we in divi resort all-in formule hier is de gastenpolpulatie veel groter maar kan je meer op je gemak op het strand liggen.
Het hangt ervan af wat je zelf verkiest eveneens kan je op Palm beach in de directe nabijheid watersporten doen. Als je een visfan bent kan je beter zelf naar de haven gaan om een boot te regelen zal goedkoper uitkomen dan dat je dit reserveerd in het hotel, huur eveneens eens een wagen dan ben je op een dagje rond het eiland en kan je halthouden op enkele afgelegen strandjes!

Mvg Tom

Dag Tom,

In welk Hotel verbleven jullie op Eagle Beach? en wat raad je aan m.b.t. jeep-verhuur?

je ziet onwijs veel verhuurders dat je door door de bomen het bos niet meer ziet!!??

ik hoor van je.
groetjes

Op Eagle beach was dat Divi Aruba All-inclusive resort onze kamer had zijdelinks zeezicht,
het resort heeft verscheidene golfkarretjes die van het ene deel van het resort naar het andere rijden handig als je internet nodig zou hebben.
Als je de natuurlijke bruggen wilt bezoeken kan je beter een jeep huren of een quad, Je zou ook voor een gewone wagen kunnen gaan maar met deze mag je niet alle bruggen bezoeken aangezien er enkele alleen via steile hellingen bereikbaar zijn! Ze vragen een waarborg of een visa kaart als waarborg.
Als je eens romantisch wilt gaan eten zou ik zeker “The old men and the sea” aanbevelen en dan best s’avonds ongelooflijk gezellig, je kan dat s’avonds doen aangezien je de auto pas de volgende morgen moet binnendoen (ook misschien best laten reserveren vanuit hotel!) En dan om af te sluiten The paddock is the place to be voor een avondje uit en ik denk dan best op woensdag of donderdag. Als je nog vragen hebt laat je het maar weten, groeten Tom.

kijk uit met het huren bij lokale autoverhuurders. er zijn recent een aantal heel vervelende voorvallen geweest met mij bekende gasten, waarbij een verhuurde auto werd gestolen en de huurder aansprakelijk werd gesteld voor de hele aankoopsom van een nieuwe auto. ik adviseer te huren bij de bekende internationale ketens (hertz, avis, budget) om geen risico te lopen.

2 likes