Wie weet hoe het zit met het drinken van alcohol in India. Is het makkelijk om een biertje en/of wijntje te komen? Of is dat lastig? En de sterke dranken, is dat duur?
Wie weet hoe het zit met het drinken van alcohol in India. Is het makkelijk om een biertje en/of wijntje te komen? Of is dat lastig? En de sterke dranken, is dat duur?
Dat is niet zo heel moeilijk, in vrij veel restaurants kun je gewoon een Kingfisher biertje bestellen.
Voor wijnen moet je iets beter zoeken, maar ik heb wel slijterijen gezien.
Ook sterke drank is in veel hotels en restaurants te krijgen.
Als je slim bent, koop je alvast tax-free een fles van een goed merk.
Dat kan zowel bij vertrek op Schiphol als bij aankomst in India.
Sterke drank is in India niet goedkoper dan bij ons.
Wij gekocht wiski van Goa +/- 3euro 750ml en 45°.Sterke dranken heel goedkop in India.
Was het een internationaal merk?
Overigens, ik denk dat het in Goa makkelijker zal zijn om aan sterke drank te komen dan in de rest van India.
In elke stad en dorp zijn “wineshops”.Elke taxi/riksjarijder weet ze te vinden als je ze zelf al niet tegenkomt.Deze verkopen spirits(vaak zowel internationale als locale merken) en koud bier.Je zult dan echter op je kamer of ergens afgelegen je drankje moeten drinken omdat je neem ik aan niet als een wino over straat wilt gaan…Zoals al gezegd kun je in veel restaurants gewoon bier kopen.De tax op alcohol is in India in elke staat verschillend,zodoende is het verschil in prijs van een fles bier enorm.Soms wel de helft meer(of minder natuurlijk ;p).Kocht afgelopen zomer op plaatsen grote flessen bier(0,65l) voor nog geen euro.Dus zo duur is het niet.In toeristische plaatsen is overal drank, in elk restaurant/café.:wasted:
Ja, nu je het zegt…ik herinner het me.
Ik heb ze onderweg ook gezien.
Maar ik heb zelf nooit naar sterke drank gezocht dus dat beeld was weggezakt…
Ik ook niet maar een lekker koud biertje bij zonsondergang na een dag sightseeen in de hitte vind ik toch wel aangenaam…:hihi:
Da koude biertje is bijna een voorwaarde :)![]()
's Avonds vind ik een whiskey cola erg lekker, ik zorg altijd een flesje te hebben. gewoon Indiase Bagpiper of zo, erg goedkoop, smaakt prima (en ik leef nog steeds).
In Bharatpur hadden we een bevriende riksjarijder die het voor ons ging halen. Wij overdag fotograferen in het park, eind van de dag kwam hij ons halen met de boodschappen (fruit, drankje etc). Hij een makkelijk extra klusje voor wat extra geld en wij onze boodschappen zonder extra moeite. Het leven kan soms zo aangenaam zijn ![]()
Zeker weten! :vak02:
Ik heb helemaal nooit Indiase sterke drank geproefd…dus goed nieuws als ik het eens zou willen. ![]()
Als je ooit één Indiase sterke drank wil proeven, neem dan de Royal Stag Whiskey. Deze heeft een vreemde bijsmaak, moeilijk te beschrijven, maar je proeft als het ware de geur van India.
Als ik thuis even in India wil zijn, drink ik er eentje (ondertussen is de fles leeg, dus ik moet dringend terug).
:zon02:
Deze tip zal ik zeker onthouden!
Het maakt me al helemaal nieuwsgierig als ik het zo lees… :zon02:
En ja, daar ben ik het helemaal mee eens, het is inderdaad een goede reden om weer eens naar India te gaan…! :cheer:
Of ‘Old Monk Rum’. Ik weet niet of het nog bestaat maar ik heb het eens op oudejaarsavond gedronken (met wat andere geestexploderende middelen) en kwam pas op 2 januari uit bed.
In het zuiden van India kreeg je vroeger (1977) een ‘liquor permit’ in je paspoort om spirits te mogen kopen in liquorshops. Dat kon je dan weer doorverkopen aan de Indiërs.
Ja hoor, dat bestaat nog steeds. http://www.wineglobe.com/12170.html
Die permit bestaat ook nog steeds in Gujarat. Je kan daar als toerist een stempeltje gaan halen in je paspoort bij de lokale politie.