Wij gaan eind augustus 3 weken naar Bali.
En wij vinden het heerlijk om op vakantie toch lekker een drankje (biertje, cocktailtje of wijntje) op het strand en bij het eten te drinken. Dat hoort er toch een beetje bij he
Nu lees ik van alles over een alcohol verbod en dat het bijna niet mogelijk is om nog een lekker drankje te drinken. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik zag dat het waarschijnlijk nog wel verkrijgbaar is in de grote supermarkten, restaurants en hotels.
Zijn dit dan alleen de ‘duurdere’ restaurants en hotels of geld dit ook voor de wat kleinere?
En alleen in de toeristische gebieden of wel gewoon door heel bali/gili/nusa lembongan?
En wat zijn de prijzen hiervan dan ong.? Ikzelf hou heel veel van wijn, maar daar heb ik al slechte verhalen over gelezen. Nog tips voor wijn alternatieven? (behalve al die zoete mixdrankjes enzo)
Indonesië is een islamitisch land en dus is voor de meeste mensen alcohol taboe. Op Bali is dat minder natuurlijk, vanwege het Hindoeïsme. Maar alcohol is verhoudingsgewijs t.o.v. De rest heel duur. Beetje NLse prijzen zeg maar.
Qua wijn timmert een Australisch bedrij Hätten wines hard aan de weg. Ik ben geen fijn proever maar vond de wijn goed te doen
Wijn en sterke drank zijn ‘extreem duur’ voor Balinese begrippen dan. Bier (Bintang) is niet zo duur. Frisdranken zijn spotgoedkoop.
Tja er is een groot verschil waar je iets besteld. Aan het strand bij de hotels kun je beduidend meer kwijt zijn dan in een warung 100 m verderop.
En in een toko kost bier en fris nauwelijk iets.
Maak je maar niet druk in Bali alcohol genoeg. De wijnen zijn erg duur vooral voor de kwaliteit maar heerlijke cocktails en heerlijk een biertje goedkoop.
Wij hatten is een beetje een goedkoop wijntje maar goed te doen.
Have fun ������������
Wij zijn nu op bali en prijzen van een grote bier 0,6l schommelen tussen 2 en 3 euro. Cocktails zijn ergens tussen 3,5 en 5 euro vaak. Beide overal volop te verkrijgen.