Albanie verkennen - 3 weken - eind augustus 2015

Eind augustus ga ik drie weken ronddwalen in Albanië.

Ik ben er een paar keer eerder geweest en ik kan Albanië en de Albaniërs alleen maar omschrijven als een prachtig land en schitterende mensen. Destijds heb ik braaf alles vooraf geboekt, maar ik heb gemerkt dat dat niet nodig is. En met de veiligheid zit het volgens mij ook wel goed: ik denk dat je beter op een afgelegen Albanees bergweggetje de weg kunt vragen aan een vreemdeling dan in een willekeurige Nederlandse stad. Of je de aanwijzingen van die Albanees ook begrijpt is een volgend probleem, buiten de hotels in de grote steden wordt weinig anders dan Albanees gesproken.

De overnachtingen wil ik relatief low-budget doen. Niet eens vanwege een beperkt budget, maar omdat ik weinig zin heb om in een prachtig land als Albanië in een klinisch luxe hotel te gaan zitten. Liever ter plekke in een dorpje een bed-and-breakfast binnenlopen. Een tentje mee is ook mogelijk, er zijn daar inmiddels best veel fatsoenlijke campings.

Mijn agenda is nog relatief flexibel, maar ik wel er dus eind augustus ca drie weken naar toe gaan. Ik ga met mijn eigen auto daar naar toe, dat is wel zo handig. Ik ben geen fiets-fanaat hoor, maar de fiets neem ik wel mee; een paar dagen de auto ergens laten staan en (rustig aan) op de fiets van dorpje naar dorpje hoppen lijkt me wel leuk. Zeker niet te veel fiets-kilometers maken, het moet leuk blijven. En hoewel kamperen normaal ‘niet mijn ding’ is, lijkt het me absoluut leuk om dan een tentje mee te nemen. Als je iets doet, moet je het goed doen…

Maarja… zoals de meesten hier… als ik iemand wist die mee wilde, dan zou dat wel zo gezellig zijn natuurlijk. Helaas heeft niemand in mijn omgeving tijd of zin om naar deze ‘vage uithoek’ van Europa te gaan. Vorig jaar had ik hetzelfde idee, maar helaas toen een maand later (is minder leuk weer) en geen reisgenoot gevonden; dus toen ben ik uiteindelijk niet die kant op geweest. Nieuwe vakantie, nieuwe poging.
:wink:

Voor wie mee wil: ik heb een comfortabele lease-auto dus de reiskosten (mijn brandstof) wordt al door mijn baas betaald, en ter plekke is alles relatief goedkoop, over het budget hoef je je daarom geen zorgen te maken.

groeten, John

Hallo John,
Leuk idee zeg. Zullen we eens afspreken, onder het genot van een biertje, om te kijken of het zou werken?
Ik woon vlak bij Utrecht.
Groet,
Pim

Oei beetje ver