Albanië met tent - iemand tips?

Hallo,

Ik ga samen met mijn vriend eind augustus-september kamperen (met tent).
We gaan met de auto vanuit Nederland en in totaal 4 weken weg.
We gaan dus kamperen, maar in leuke steden zullen we in leuke hostels of B&B’s verblijven.
We willen in elk geval alle tijd nemen om Albanië te verkennen en daarna door met de ferry naar Zuid-Italie en daar vandaan weer terug naar Nederland.
Heeft iemand tips over Albanië, leuke stops onderweg, kamperen in Albanië? We vinden het ook leuk om bijvoorbeeld te horen over mooie unieke plekjes waar we bijvoorbeeld kunnen wild kamperen.
We zijn sportief en houden van wandelen, fietsen (mountainbike gaat mee) en surfen.
Alles tips zijn welkom. Alvast super bedankt!

Groetjes Juutje

Hoi Juutje,

Wat een leuk idee! In Albanie kan je eigenlijk overal wel wild kamperen :slight_smile:
Er zijn wel een paar campings, maar die zijn wel erg schaars (ik ken er een paar in de omgeving van Saranda en Ksamil, in het zuiden van Albanie). Voor de terugweg is het het beste om de ferry vanaf Durres of Vlora naar Italie te nemen.
Voor wandelen en mountainbiken zijn de bergen in het noorden erg aantrekkelijk, alleen lastig te komen met een “normale” auto. Hiervoor zouden jullie ook naar de plaatsen “Permet” in het zuiden of “Kukes” kunnen gaan, ook een bergachtige omgeving maar makkelijker te bereiken. Vanaf Kukes is het ook eenvoudig om met het openbaar vervoer naar het echte bergachtige gebied rondom “Valbona” te gaan.

Plaatsen die interessant zouden kunnen zijn: Berat, Gjirokastra, Kruja, Korca, Vlora, Saranda, Dhermi, Himara…

Mochten jullie interesse hebben in een goedkope en centraal gelegen guesthouse in Tirana, mijn vriendin en ik beginnen vanaf volgende week met een guesthouse, 1 privekamer voor 2 personen en een dorm voor 4 personen met tuin.

Voor meer informatie over Albanie en de verschillende plaatsen met fotos of voor routes, zouden jullie op www.albania2go.com kunnen kijken.

Mochten jullie nog meer informatie willen, dan hoor ik dat graag.

Groetjes Jorik