Nou ben niet pro corruptie, maarja in 40 graden met dorst en een redelijke sik van wachten ja, dan schuif ik die straatarme werkende man met liefde wat centen toe. zou ook een beetje hypocriet zijn om daar op mn strepen te gaan staan vindt ik zelf. ga echt niet de betweterige westerling uithangen tegen een grenswachter met een wapen… en zou het zo weer doen. vind het ook een beetje een non issue om mij daarop aan te spreken. ben niet de enige hier denk ik…
Laten we aub ophouden over corruptie. Alsof wij hier allemaal zo braaf zijn. Ziekenhuizen die miljoenen teveel declareren, scharreleieren die van kistkippen blijken te zijn en zo kan ik wel een apart forum vol schrijven. In Nederland gebeurt het net zo goed, alleen allemaal een stuk stiekemer.
Toen wij vorig jaar in de haven van Durres aankwamen bleek dat ik, stom natuurlijk, geen autopapieren bij me had. Officieel mocht ik Albanië niet eens in. Zelfs een poging met ritselende euroos hielp niet. De welwillendheid van een hogere douanebeambte die over z’n hart streek liet ons 't land binnen. Natuurlijk direct kleurenkopieën bij het thuisfront geregeld en gemaild gekregen en verder geen problemen gehad, Na Albanie via Konispol doorgereden naar Griekenland. De wachttijd aldaar was 0 minuten.
ik sluit mij aan bij bovenstaande…
Leuk, al die tips! Ik begin al in de stemming te komen.
Wie heeft er nog tips voor goedkope accommodaties? Luxe is niet per se nodig. Vooral bij Gjirokastra en Korca kan ik dat nog niet erg vinden…
Accommodatie in Gjirokastra kan ik Kotoni guest house aanraden, in een traditioneel huis met een aardige en erg behulpzame eigenaar. Hier is de website, http://www.kotonihouse.com/
Voor Korca weet ik zo 123 niet, wat is jullie budget? Er zijn wel wat hotels voor tussen de 30 en 40 euro per kamer per nacht inclusief ontbijt, is dat ok?
Alvast erg veel plezier en laat maar even weten mocht je meer informatie nodig hebben over verschillende plaatsen of in zn algemeen.
Jorik
Dank voor de tip! We gaan voor low budget en die is lastig te vinden in deze plaatsen. Maar we zoeken verder! Het is een sport om tussen de 10-15 euro uit te komen per nacht pp.