hallo
wie kan mij wat meer info geven over alaska en yukon en wie is al mee geweest met djoser of baobab en wat zijn jullie ondervindingen met deze reisorganisaties. Wie kan mij nog wat tips geven of andere suggesties over dit onderwerp.
dank u
muggen, heel veel muggen!
Geen last gehad van muggen.
Het is prachtig in Alaska en Yukon! Ik zou er zo weer naartoe willen! De natuur is werkelijk schitterend! Ik zou zeker een cruise over een van de sounds doen. Wij hebben die vanuit Whittier gedaan. Een echte aanrader, je krijgt veel tijd bij de gletsjers en je komt redelijk dicht bij.
Wij hadden een huurauto in Alaska. Van Alaska naar Yukon ging met de bus (huurauto mocht Alaska niet uit om ergens anders te droppen) en toen weer verder met een huurauto, vanaf Whitehorse.
Doen!
Ik ben met Baobab geweest naar deze reis. Met een canadees reisleider die uiteindelijk gewoon stiekem heel goed nederlands leek te spreken.
Het was een kampeer reis van Canada door Alaska, dan weer heel even Canada, Alaska en weer Canada.
Canada en Yukon zijn echt super mooi. Echt kamperen in de natuur. Heb al vele reizen gedaan, maar deze staat met zeker op de 2e plaats van alle reizen (Nieuw Zeeland staat op 1).:wereld:
Kamperen is hier soms wel gewoon op een camp-ground staan in de bossen en dus gewoon water uit de rivier scheppen en goed koken. maar ook gewoon een camping met keurig wc/douche en kampvuur plaats. Voor sommige is het kamperen op die tent-spot wel wennen, want dat is altijd op grind! gras is er gewoon niet op de campgrounds. maar ik had daar zelf geen last van, in ieder geval geen kuilen onder je tent:slapen:.
En de natuur, zo mooi. als je een actief wandelaar bent en je met meer bent of er meer wandelaars in de groep zitten, dan is wandelen door Denali NP super! gewoon lopen met kaart of gps een klein beetje van de wegen verwijderd maar niet te ver en gewoon niemand zien, behalve grizzly beren, wolven, kariboes, en veel grond eekhoorns.
En 's avonds genieten van een lekker verse gevange zalm.
Maar als je niet zo’n outdoor mens bent is Baobab misschien wel even wennen, zeker als je niet gewent bent om te kamperen. Misschien dat Djoser een wat luxere trip heeft. Er zijn genoeg mogelijkheden om ook vanaf een hotel naar de natuur te trekken en lekker te genieten.
Ik ben het jaar voor deze reis ook met baobab naar australie geweest. daar kwamen we vaak Djoser tegen. En aangezien er in onze groep soms veel verschillende dingen werden gedaan combineerde we onze activiteit soms met de Djoser groep. Ik ben daar wel een beetje geschokken van hun hoge hakken, sjieke kleding gehalte. Als je begrijpt wat ik bedoel. ik hou meer van het type wandelschoenen en afrits broek. En kennissen vertellen me dat dit normaal is voor djoser.
Maar ieder zijn smaak. en als je uren lang potje met vet in de bus wilt zingen is djoser de groep voor jou, maar wil je een stevige wandeling niet naar de standaard uitkijk punt maar naar de echte top van de berg, dan kun je beter Baobab kiezen. (Hoewel die ook niet naar de 4000-5000 meter bergen gaan :hihi:)
Do’s: Wandelen!, Gletsjer klimmen of gletsjer wandelen, Wild water raften, Whale spotting (met mega gletsjer view), DENALI PARK NP in Alaska, Zalm-vissen en evt. vissende zwarte beren spotten.
Don’ts: toeristische stadjes in Alaska (USA is zo nep), Voedsel in auto of tent bewaren (de beren scheuren letterlijk je auto open!) en ook geen tandpasta (ruikt zoet), niet alleen op pad in de bossen (altijd even informeren of er nog beren op de wandel routes gespot zijn), geen stomme Karaoke bars .
Voor mijn reis-ervaring en foto’s:
http://www.famdenijs.nl/joost
Hoi allemaal
voor een onvergetelijk avontuur
kijk op takuadventures.nl
ik ben een keer meegeweest en dit is het ultieme op outdoor experience
ik ben in NZ en Oz geweest maar dit is outoor op zijn ruigst.
Hier leer en zie je het meest.
niet het goedkoopst maar zeker een van de beste.
De organisator (bart de haas) weet waar hij het over heeft, hij woont er en zweft er al jaren rond in de middle of nowhere. Hier komt geen mens,
en waarschijnlijk kom je op plaatsen waar nog nooit een mens is geweest ook!
hij staat ook op de vakantie beurs.
groeten
Remko
Ik ben net terug uit alaska, zie mijn verslag en foto’s op www.alaska2008vacation.com/index=nl.html