Alarm nummers in het Buitenland op Iphone

Voor de wereldreiziger heb ik en vriend van mij een Iphone applicatie gemaakt waarin alle alarm/politie/ziekenhuis nummers staan. Verder staan ook alle ambassades voor iedere nationaliteit in deze applicatie.

De naam van de applicatie is Imergency en kost €0 .79 De applicatie is opgebouwd uit een database dus je hebt geen hoge roaming kosten in het buitenland

Ik weet niet of het toegestaan is om de applicatie hier zo aan te prijzen, alleen denk dat het nuttig is voor ieder die op reis gaat

Zolang het interessante informatie is voor de reiziger kun je het `(éénmalig) plaatsen.

Ik heb nog geen iphone, maar het klinkt zeker interessant!

Kun je de link tussen die database en “geen hoge roaming kosten” wellicht uitleggen? Ik snap 'm niet. Buiten je eigen land betaal je hoe dan ook roaming kosten. Enkel geselecteerde alarmnummers, zoals 112 en 911, zijn gratis.

ben ik ook wel nieuwsgierig naar… (sinds kort ook een Iphone)

allicht kunnen we sowieso een topic maken met handige applicaties voor de wereldreizigers…?

wij hebben de Imergency applicatie opgebouwd uit een locale database. Dus indien je info gaat opvragen zal je info vinden in de database die in de app zit en dus geen datakosten maken in het buitenland.

Zodra je gaat bellen ga je pas betalen voor het buitenland bellen, naar niet noodnummers.

Ook de ambassades , consulaten en bankeninfo staan in de app vermeld. Verder hebben we als gadget de locatie bepaler. Altijd handig om te weten waar je je bevind.

Ik ga volgende week naar Bali en Hongkong en dus meteen de app erop gezet. Ziet er prima uit, maar dit is nou net een app waarvan ik hoop dat ik 'm niet nodig heb…
De locator is een beetje redundant: dat doet de maps app ook al en voor beide maak je toch roaming kosten…

ik hoop ook dat je hem niet nodig hebt…voor de locator heb je idd roaming costs…dit kan niet anders .

ik wens je alvast een fijne tijd in Bali

Zojuist de app gedownload, en het ziet er mooi uit.

Maar… Zojuist een paar locaties bekeken, en de nummers van de ambassade vind ik dus niet terug, terwijl er hierboven wel beweerd wordt dat ze in de app zouden staan! Worden deze nog toegevoegd bij een volgende update? In de meeste landen wordt 112 en 911 ook wel doorgeschakeld naar het lokale nummer, dus alleen daarvoor hoeft men de app niet aan te schaffen…

Hoe dan ook: 't is een goed begin.

1 like

dank je voor je feedback. Ik heb je een pb gestuurd om dit op te lossen. In de volgende update is dit opgelost.

wat je opmerking wat doorschakelen van 911, dat heb ik zelf niet meegemaakt…verder staan er ook additionele hulpnummers in de app.

De ambassades zijn nu wel zichtbaar! Blijkbaar is er bij sommige iPhones een extra stap nodig om deze zichtbaar te krijgen, dus als er meer mensen zijn met dit probleem: er is een oplossing :slight_smile:

1 like

In plaats van iedereen een pb te sturen, wellicht dat je de oplossing hier voor iedereen neer wilt zetten? :wink:

@jurjen dank je voor de tip

hierbij de verstuurde pb:

Origineel gepost door ch77
Beste Jenny,

dat ligt aan de setting van country of origin. Zet de country even op Ned antillen dan save en daarnaa weer terug naar NL en dan save.

Als het goed is moet je nu alle ambasades hebben. Bij sommige iphones gebeurd dit. Dit is opgelost in de volgende update.

Mocht je vragen/suggesties hebben dan hoor ik dat graag.

groeten

Caspar

de nieuwe update is al gemaakt nu nog wachten voor goedkeuring