Al zo dichtbij...

(origineel bericht op be-more.nl)

Al zo dichtbij…

Over 48 uur is het dan zover.
Het is al zo dichtbij dat mijn backpack al naast mijn bed staat, smachtend wachtend tot het vrijdagmiddag is en hij meegenomen wordt naar Schiphol. Het is al zo dichtbij dat ik morgenmiddag al kan inchecken.
Het is al zo dichtbij dat ik elk moment zo dicht mogelijk tegen mijn lieve vriendje aan ga staan, omdat het nu gewoon nog even kan. En het is al zo dichtbij dat ik iedereen die ik nu “nog even zie” gedag zeg. Niet dat ik zo super lang weg ga; voor sommigen is het gewoon een goede reden om elkaar weer te zien na een half jaar. Maar toch, ik ga naar de andere kant van de wereld, ik ga dingen meemaken die ik nog nooit heb meegemaakt en kom vast en zeker met een heleboel waanzinnige verhalen terug.

Want over 48 uur stap ik in een groot vliegtuig van de KLM om naar het prachtige Bali te vertrekken.
Hier ga ik vrijwilligerswerk doen, maar ook veel van de rijke cultuur en het mooie landschap genieten.
Het vrijwilligerswerk houdt voor mij in dat ik kinderen met het Syndroom van Down ga begeleiden in het leren van Engels, al wil ik eigenlijk het liefst zo veel mogelijk met hen knuffelen, dansen en knutselen.
Ik hoef hun leven niet te veranderen, want dat zal me ook nooit lukken. Het lijkt mij alleen hartstikke mooi om zelf te kunnen leren van hun manier van leven, en met de kinderen mijn aandacht en enthousiasme te kunnen delen.

Dit klinkt misschien heel idealistisch allemaal, maar ik ga natuurlijk ook naar Bali voor de mooie stranden, het lekkere weer (ook al is het regenseizoen; de poncho is al ingepakt!), de vele tempels en het bijzondere eten.

Ik zal allemaal naar jullie zwaaien als ik opstijg vrijdag. Want ik weet zeker dat er momenten komen dat ik Nederland ontzettend mis, vooral de dingen waarvan ik nu niet eens besef dat ik ze zal gaan missen. (Bijvoorbeeld de boterhammen met hagelslag, wakker worden naast Wilmer, door de regen lopen met mijn hond, voetballen in een korte broek, eten met mijn ouders…) Ik hou jullie de komende 10 weken dat ik op Bali ben graag op de hoogte van mijn avonturen, want dat zullen er heel wat zijn!

(origineel bericht op be-more.nl)