Aktie Voor Tsunami Slachtoffers

AKTIE AKTIE AKTIE

Graag uw aandacht voor het volgende:

De ramp in een groot deel van Azië behoeft geen verdere uitleg. Miljoenen mensen met een dringende hulpvraag naar medicijnen, schoon drinkwater en voedsel was het resultaat. Duizenden mensen die familie hebben verloren of nog zoekende zijn. Enorme aantallen personen die nu het leven weer moeten oppakken met de weinige middelen die hen is behouden.

Inmiddels zullen velen onder jullie al een bijdrage hebben gestort op giro 555 waarmee verscheidene samenwerkende hulporganisaties al veel goed werk doen en ervoor zorgen dat uw geld op de juiste plek terechtkomt. Slachtoffers worden voorzien van noodhulp en maatregelen worden genomen om de lokale bevolking op de voet te helpen, zover als dat kan.

Binnenkort ( 12 januari a.s. ) vertrek ik naar Bangalore, Karnataka waar ik in eerste instantie zou gaan werken als lerares Engels voor vrouwen van het platteland aldaar. Aangezien ik slechts enkele uren verwijderd ben van het rampengebied hebben de medewerkers van een lokaal project ( Social Work for women, Bangalore, Karnataka, contactpersoon: Miss E. John ) en ik onze plannen tijdelijk gewijzigd.

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat houtskool een ontgiftende werking heeft op vuil drinkwater. De lokale bevolking verwerkt houtskool tot een poeder om het vervolgens in flesjes van 120 ml te verkopen voor twee dollar. Dit gebeurt onder normale omstandigheden.

Met uw hulp kan de lokale bevolking houtskool blijven verwerken en distribueren aan hulpbehoevenden in het gebied van Chennai, een gebied dat is getroffen door de zeebeving. Hulpbehoevenden betalen dan geen geld om schoon drinkwater te krijgen. Een kleine bijdrage is een groot verschil voor de slachtoffers van deze ramp.

Hierbij vraag ik om een bijdrage om deze actie in reddingswerk om te kunnen zetten. Bijdragen van uw kennissen, vrienden en familie zijn ook van harte welkom. Alle geïnteresseerden zullen per 20 januari regelmatig verslag ontvangen van het werk dat wordt gedaan met uw geld ( vergeet niet uw emailadres naar mij toe te mailen ). Elke bijdrage is welkom en kan gestort worden op Rabobank Gouwezoom, Tielweg 26, 2800 AH, Gouda rekeningnummer 36 68 03 919 ( o.v.v. inzamelingsactie voor slachtoffers Tsunami en uw naam ). In verband met de ernstige situatie en de dringende vraag naar hulp verzoek ik u vriendelijk om uw bijdrage uiterlijk 15 januari te storten op bovengenoemd nummer.

Ik wil u hierbij vriendelijk bedanken voor het lezen van dit bericht.

Met vriendelijke groet,

Anuradha Bhageloe

Vragen, ideeen en/of opmerkingen zijn van harte welkom. Deze kunt u mailen naar:

anura52@hotmail.com of anuradha.x@gmail.com

Bravò Anura,

Heel goed en zeer effectief idee! dat zonder twijfel de moeite meer dan waard is te ondersteunen.

Herinnerde,bij het lezen van Uw bijdrage, mij plots van mijn scheikundelessen de enorme bindingskracht van houtskool.

Dat eenvoudig te maken spul zat/zit ook in gasmaskers: lucht via een houtskoolfilter aangezogen is gif(gas)vrij.

Hoe lang blijf je daar ?

Je schrijft: "Alle geïnteresseerden zullen per 20 januari regelmatig verslag ontvangen van het werk dat wordt gedaan "

Waarom geen verslag hier op deze website???

In dat verslag zou een contact-adres aldaar zeer nuttig kunnen zijn, ook bijdragen nà 15 jan. lijken mij zinvol.

Gaarne herhaal ik Uw woorden : “Elke bijdrage is welkom en kan gestort worden op Rabobank Gouwezoom, Tielweg 26, 2800 AH, Gouda rekeningnummer 36 68 03 919 ( o.v.v. inzamelingsactie voor slachtoffers Tsunami en uw naam ).”

Veel Succes!

Distinti Saluti

Arturo
Beheerder Italie- en Cuba-forum

P.S.
Wat is Uw adres in Indie? Dat kan als U wilt via een PB (Persoonlijke Boodschap) Zie rechts/links onder deze bijdrage en klik op:
“stuur dit lid een bericht” (geen e-mail daar mijn yahoo met javascript worstelt)

Bedankt voor je reactie Arturo. Zodra ik een vast adres heb in India, zal ik het jou toesturen.

Namaste,

Anuradha

Hele mooie actie… alleen maar respect voor :slight_smile:
Hoop dat we ook zeer snel kunnen vertrekken richting Thailand en andere gebieden in de regio, alle hulp is daar nu meer dan welkom…

L.S.

“Vaste” adressen zijn nogal wisselvallig, en een schrijffout in postcode of naam etc. is fataal.

Je kan ook het systeem van “POSTE RESTANTE” gebruiken.

Toen ik bijv. in Srinagar, of Leh etc.woonde, gaf ik aan bekenden gewoon alleen maar het volgende adres:

1. Mijn naam (in hoofdletters of in letterszoals dat in mijn paspoort staat)

2. Daar onder “SRINAGAR”
    en dan “POSTE RESTANTE”

Je gaat dan eens per 14 dagen naar het (hoofd)postkantoor met je paspoort en haalt daar dan gratis je post (en pakketjes) op.

Het is verstandig even dat systeem uit te testen met een briefkaart of zo, zodat
a. jij weet waar precies dat hoofdkantoor is en
b. men op het postkantoor weet dat jij daadwerkelijk de post komt ophalen.

Je kunt ook op dat postkantoor opgeven dat ze de post moeten door sturen naar een ander kantoor als je tussentijds naar een andere streek/stad/land verhuist.

P.S.

1. Men kan ook , ingesloten in een brief, een bankbiljet-tje versturen. Dat is niet wettelijk(?), maar gebeurt zeer vaak. :wink:

2. Als je je post op gaat halen op kun je aldaar (op de pc van een medewerker )…vaak goed internetten (schrijf en save eerst je tekst of-line op een floppy voor je on-line gaat )o

Distinti Saluti
Arturo

Beste mensen,

aangezien het mijn eerste keer is dat ik een dergelijke actie in het leven roep is het haast niet te voorkomen dat enkele fouten het gevolg zijn…

Bijdragen kunnen worden gestort op rekeningnummer 38 68 03 919 op naam van A. Bhageloe. Opmerkingen, vragen en/of ideeen kunnen vooralsnog naar anura52@hotmail.com of anuradha.x@gmail.com gestuurd worden, graag zelfs.

Met vriendelijke groet,

Namaste

Anuradha Bhageloe

Bijdragen na 15 januari zijn uiteraard ook van harte welkom.

L.S.

1. Effe deze sub-rubriek naar boven halen…

2. Cara Anuradha Bhageloe,

Bedankt voor de PB vanmorgen(persoonlijke boodschap) dd. 15 januari, en hoop Uw Poste Restante adres t.zt. te ontvangen, maar wat ik mij afvraag is het volgende:

U schreef op 07-01-2005 hierboven o.a.:

“Binnenkort ( 12 januari a.s. ) vertrek ik naar Bangalore, Karnataka waar ik in eerste instantie zou gaan werken als lerares Engels voor vrouwen van het platteland aldaar”

Mijn vraag is: zit U nu, dd 15 jan. in Bangalore of is er vertraging opgetreden?

Met Vriendelijke Groeten,
Arturo

L.S.

Oehoe Anuradha Bhageloe, waar zit je???

Ciao
Arturo

L.S.

Had ik nou maar eerder mijn privé-email gecontroleerd, dan had ik geweten dat Anuradha al lang in Bangalore is aangekomen en onder andere zit te bekomen van de cultuurovergang van Nederland- Bangalore.
Misschien is het woord cultuurshock-overgang beter van toepassing en ja ik weet het: dat kost tijd.

Trouwens :een van de aangename dingen die ik nog steeds heb overgehouden van mijn verblijf in India, Kashmir , Ladakh, Nepal etc. is dat ik sindsdien geen polshorloge meer gebruik en die heerschappij van de klok opzij heb gezet. Dat heeft naast vele voordelen natuurlijk soms ook wat nadelen…

Cara Anuradha, mijn yahoo adres zit overvol (en ik heb nog steeds daar problemen met java-script), daarom: mijn voorkeur gaat betreffende toekomstig contact uit naar een PB via Wereldwijzer.

Heb je al een Poste Restante adres?

Distinti Saluti
Arturo

L.S.

Wat ik vooral mis, is een verslag van de ervaringen van Anuradha.

Maar ik weet het: een cultuurshock kan zeer hard aankomen.

Dat kost … …

tijd.

Des-al-niet-te-min:Oehoe, Oehoe Anura …