airport taxi's

Wij reizen binnenkort naar manila, bij aankomst op Ninoy Aquino airport moeten we een taxi nemen naar de accommodatie in Malate, nou wordt ik niet vrolijk van al die berichten die ik lees over taxi chauffeurs die je verschrikkelijk afzetten of erger nog, soms zelfs toeristen beroven, inclusief de gele airport taxi’s. De accommodatie biedt geen shuttle service, dus zijn we echt wel afhankelijk van een taxi. Heeft iemand hier tips of adviezen over.

Gewoon gele airporttaxi nemen. Ben je bang voor beroving, schrijf de nummerplaat van de taxi op, ook de chauffeur heeft een badge met zijn naam en foto erop, als het goed is hagt die badge ergens aan dashboard of spiegel.

En als je dat ding niet ziet ,gewoon om vragen, en openelijk de gegevens noteren, desnoods op je hand, laten ze het wel uit hun hoofd je te beroven.

Zodra je uit de airport komt word je zowel dames als heren aangesproken of je een taxi wil, de zogenaamde fixers. die dan via portofoon een taxi oproepen, maar wel wel tegen hoge tevoren vastgestelde tarieven. Ze lopen met een lijst waarop de wijken van de stad staan vermeld met bijbehorende tarieven.

Als je klaagt dat het bedrag te hoog is zeggen ze nee hoor is officiele tarief en laten ze hun lijst zijn, onzin natuurlijk die lijst met tarieven hebben ze zelf gemaakt. Beter niet op in gaan op die fixers

Het minste risico geeft het als je gebruik maakt van coupontaxi, dit is een officiële balie en je krijgt een officiële bon. (is meestal niet eens duurder gezien de enorme files en een doorlopende meter.) Als je het weet te vinden zijn er bij terminal 3 op de begane grond gele airporttaxi’s kosten starttarief 70 peso, wachttijden van 60 - 120 minuten of meer zijn niet ongewoon en er zitten cowboys tussen dus ik zou de tip boven ter harte nemen, desgewenst foto’s maken met je smart/ i-phone (en evt. uploaden mocht je alleen zijn) van de taxi en bijbehorend nummerbord.