L.S.
Binnenkort gaat het grootste passagiersvliegtuig ooit gebouwd, de nieuwe Airbus 380, haar proefvlucht(en) maken.
Overal worden vliegvelden aangepast (bijv. làndingsbanen, ontvangsthallen etc.) om dat toestel met z’n kleine 600 passagiers te ontvangen.
Het €uropese toestel, met een gewicht van bijna 600 ton gaat, met z’n super-motoren, na een nog kortere aanloop dan de Boeing 747 ( 400 ton), al de lucht in. Starten is dus geen probleem, maar (voor zacht) landen: dan heeft ie eigenlijk een paar honderd meters extra landingsbaan nodig.(tenzij je flink op de rem drukt, maar dat kost banden; de A380 heeft 20 wielen, dus reken uit je rem-kosten)
Onder andere Schiphol heeft vele miljoenen besteed voor aanpassing (verlenging van de làndingsbaan…) aan de A380, maar geen enkel vliegveld in Cuba heeft dat geld. Dus dat wordt waarschijnlijk “even wachten” in de ontvangsthal. Maar het is nog geen 2006…
Misschien valt deze of gene hier van z’n (vlieg)stoel, maar ik wil/ga eind 2006, begin 2007 met 600 vrienden en vriendinnen naar Cuba met een gloednieuwe A 380.
Hebt U interesse in een vrienden-, cq. vriendinnen-ticket?
Strikt privé hoor.
Voorlopige route:
Toulouse/Hamburg - Brussel/Bruxelles en/of A’dam - Roma - Madrid - Habana. En na één, maar mogelijk ook na twee ,(of drie?) weken (hangt van het weer af (…) weer in dezelfde volgorde terug. Aan boord: (eenvoudige) Toscaanse Keuken .(Met de allerbeste Toscaanse olijf-olie, alleen daar sta ik borg voor)
Interesse?
Dan een mailtje naar:
romeinarthur@yahoo.com