veiligheid binnenlandse vluchten

Wij gaan in februari 2012 voor 3 weken naar Cuba en we overwegen om 1 binnenlandse vlucht te nemen (Havana-Baracoa). Zijn die vliegtuigen op het gebied van veiligheid betrouwbaar? Iemand ervaringen mee? Enig idee wat een ticket enkel kost?

Volgens mij is het alweer een tijdje geleden dat een propelor vliegtuig in Havana is neergestort. Het is wel goed te doen hoor; dit zijn de modellen:


Een vlucht kost al snel zo’n $150

1 like

Voor je een binnenlandse vlucht boekt zou ik eerst deze anekdote eens moeten lezen :slight_smile:
Cuba Binnenlandse Vluchten

't Is blijkbaar een bekende anekdote, ik ken ze al. Toch bedankt!

Ik ben van de zomer van Santiago naar Havana gevlogen met ‘Aerocaribbean’. Nu moet ik wel toegeven dat het allemaal vaag geregeld was.

Ik was eerst bij Cubana geweest voor een vlucht, maar er was niks te krijgen voor de datum dat ik wilde. Maar als ik een dag voor vertrek terug zou komen kon hij wel wat voor me regelen. Op dat moment zou ik naar Jamaica vliegen, dus ik kon ook niks anders regelen, dus besloot de gok te nemen! Toen ik weer terug kwam ik Cuba ben ik gelijk terug naar dit mannetje gegaan en hij zei weer dat er geen plek was. Toen heb ik het gesprek van 2 weken eerder nog eens herhaald en ging hij toch nog even wat proberen voor me. Uiteindelijk kreeg ik een papiertje met iets erop geschreven en als ik de volgende dag om 10 uur terug kwam en me zou melden bij aerocaribbean zou ik kunnen vliegen! Weer besloot ik de gok maar te nemen (ik had nog steeds geen ticket of iets dergelijks). Maar ja hoor, de volgende dag zat ik om 12 uur in het vliegtuig!

Wel maakte we een tussenstop van 2 uur op Cayo Largo, want het zou noodweer in Havana zijn (Storm Isaac naderde Cuba, dus wisten wij veel, kon best). Achteraf bleek het de hele dag stralend weer geweest te zijn in Havana en waarom we een tussenstop gemaakt hebben weet ik nog steeds niet. Maar uiteindelijk ben ik in Havana aangekomen!!

Als je graag wilt vliegen zal ik het je ook niet afraden, ik vond het prima! Ik heb 135 CUC betaald (op het laatste moment, dus ik zal ook best nog wel afgezet zijn…)