De Airbus A380 is het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Het vliegtuig beschikt over twee verdiepingen, waardoor het maximaal 853 passagiers kan herbergen. Bij een gemiddelde configuratie passen er 555 personen in.
Heb jij al eens gevlogen met de A-380 en wat vind je ervan,meer beenruimte,meer comfort?
Ja ik heb er al mee gevlogen met Emirates naar en van Dubai. In de economy class merk je er niet heel veel van, behalve dan dat alles nieuw is. Maar qua ruimte is het hetzelfde als vele anderen. Ik zat niet boven, maar ik denk dat het daar wel poepie luxe is. Wat wel grappig was dat ze wifi aan boord hadden. Was iemand naast me aan het face-timen. Gelukkig niet te lang haha.
Ik sluit mij aan bij Balletje. Heb er al een paar keer mee gevlogen maar niet anders dan andere vliegtuigen. In januari ga ik voor het eerst bovenin zitten. Ben benieuwd of dit anders is.
Nog niet mee gevlogen, maar ben wel benieuwd. Dus mocht ik ooit twijfelen tussen twee verschillende vluchten en eentje is met een A380, dan heeft die toch wel een streepje voor.
Ik heb er 1maal mee gevlogen, van Johannesburg naar Frankfurt. En inderdaad, je merkt er in principe niet veel anders van dan in een ander “nieuw” vliegtuig. Alles ziet er hetzelfde uit. Het is wel raar dat er een volledig verdiep boven je zit. Het opstijgen duurt langer wat normaal is voor zo een groot vliegtuig, en het is veel stiller binnenin.
Binnen 3 weken vlieg ik er opnieuw mee, ben een benieuwd als mijn ervaring nu anders is.
Met Emirates naar Dubai. Zeker stiller en met de bekende goede service was het een aangename vlucht. Been- en zijdelingse ruimte was niet veel anders dan normaal.
Gr. Frank
Yep, met Emirates van Amsterdam naar Dubai vorig jaar. Mét WiFi inderdaad (10 MB gratis, of 1$ voor 500 MB).
Helaas voorlopig geen A380 van Brussel naar Dubai. Het zal de B777 worden in januari. Gaat toch net iets langzamer.