Ga binnenkort naar Agadir… wie heeft leuke tips voor markt, pingelen op de markt, eettentjes enzovoorts over Agadir? Ze zeggen dat het de Valkenburg van Marokko is… gr. Kendal :zon02:
Ik ben alleen in het strandgedeelte van Agadir geweest want ik had een zwaar verzwikte enkel en was niet zo mobiel.
Het pingelen daar vond ik helemaal niet leuk, terwijl ik er in andere delen van Afrika en in Azië wel veel plezier aan kan beleven; het is dan een soort gezellig gesprek. Maar in Agadir ging het op een nare agressieve manier, met direct beschuldigingen en scheldpartijen van de verkopers, dat je ze een poot wilde uitdraaien en alles altijd maar goedkoop, en die verwende arrogante toeristen altijd maar… echt heel vervelend, zonder kalmte of lachje.
Terwijl ik na een paar van die vervelende onderhandelingen tóch nog teveel had betaald voor dingen; dat zag ik later in de Fixed Price winkel die er ook is (en waar we vanaf toen al onze souvenirs kochten! ), en zelfs op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam en bij een Marokkaanse winkel in de Staatsliedenbuurt van Amsterdam zag ik later diezelfde spullen nog goedkoper dan waar die verkopers in Agadir zo om jankten dat ik ze een poot uitdraaide. Dus voor bijvoorbeeld beschilderde borden en Marokkaanse lampen kun je beter even langs de Albert Cuyp. Scheelt je ook gesjouw en gevaar van breken in het vliegtuig.
Ik ken Valkenburg niet, maar het Damrak of het Zandvoort van Marokko zou het wel kunnen zijn.
Aan je naam te zien ben je in ieder geval een man, dat zal je al een hoop schunnige voorstellen schelen. Ondanks wijde kleding met lange mouwen en lange broekspijpen en hoofdbedekking, werden wij, twee vrouwen, behandeld als hoeren, aan wie je gewoon op straat even vraagt om een blow job of waar je ook zin in hebt. Kan je nagaan hoe we op het strand werden behandeld… Wees maar blij dat je een man bent, daar.
Je ziet het: ik heb erg genoten van het Agadir-strandplaatsje, hahahaha… nou ja, aan het afgesloten zwembad was het heerlijk hoor. En als ik wat mobieler was geweest had ik vast leukere stukjes zonder onbeschofte mannen kunnen zien.
Agadir-stad is best een end verderop en schijnt ook heel anders te zijn.
Veel plezier en succes!
Oh ja, en als je dit in het Marokko-forum plaatst, krijg je vast meer reacties.
Hallo Cecile,
thanks voor je verhaal en je ervaring dat je zo eerlijk hebt verteld! Super!
Mijn naam Kendal is pseudoniem… de geboorteplaats van mijn Indonesische vader… maar zelf ben ik een Indonesische vrouw van 54 jaar en ga ik met mijn jongste dochter van 30 naar Agadir.
Valkenburg is een toeristische plaats in Z-Limburg… een nachtmerrie voor wie massa toerisme schuwt zoals ik… Mijn dochter heeft me gevraagd mee te gaan omdat haar partner niet mee kon gaan… kon geen nee zeggen…
En ja macho moslim mannen… die kunnen zeer hinderlijk zijn… en superfijn dat je me vertelt over de manier waarop gepingeld werd… ik kan me voorstellen dat het voor jou meer dan vervelend is… en ik was zeker niet van plan om op de markt te kopen maar ik weet uit ervaring ( Turkije-Atalnya) dat er vaak op corrupte manier gepingeld werd…
Toen ik naar Indonesie ging, tawarren (=pingelen) deed mijn familie het.
maar 2 vrouwen zoals wij in Agadir… daar moet ik echt goed opletten…
We gaan tijdens de Ramadan op vakantie dus we weten dat er chagrijnige mannen kunnen zijn… hele dag niet mogen eten, roken en geen sex… dat is afzien voor hen met vrouwelijke vakantiegangers om hen heen!
Ondertussen je mooie reis website bekeken… leuk!
Wat schunnige opmerkingen of fluiten of vervelende opmerkingen betreft: ik ben slechthorend dus heerlijk voordeel dat ik het niet versta! Een lachertje omdat de mensen dat niet weten…
In ieder geval ga ik het op de Marokko forum zetten… en Cecile bedankt voor je verhaal!
Groeten, Kendal :vak01:
We zijn in het gemeentelijk museum van Agadir geweest. Op dat moment was er een tijdelijke tentoonstelling over Berber woningen door de eeuwen heen en een vaste tentoonstelling over de geschiedenis van Agadir.
Het is een klein museum met over het algemeen een samengeraapt kleine collectie. Het stelt weinig voor, maar dat maakte het museum juist weer erg charmant. De enige medewerker van het museum die op dat moment aanwezig was bemande in al zijn enthousiasme alle functies: kassamedewerker, gids, horeca…wellicht heeft ie ook zelf de collectie samengesteld als museumdirecteur. Nette man, totaal niet opdringerig.
Heb je twee uurtjes over, ga even langs
Hallo Jeroen,
Dank voor je reactie… leuk dat je het verhaal van die museum en museum man vertelt… ga ik zeker een kijkje nemen!
Als vrouw in een mannenwereld als Marokko ga ik liever voorbereid naar Agadir.
Vandaar mijn vraag naar reistips en ervaringen…
Heb je ook goede ervaringen met leuke eettenten of restaurants die authentiek Marokkaans zijn?
En heb je ook last van muggen gehad of zo? Ga in de Ramadan tijd er heen… voor een weekje. Dat wordt genieten…
groeten,
Kendal:wereld: