Afstuderen in Suriname van jan/ feb tot juli 2008

Hallo allemaal,

Ik ben hard bezig met het zoeken naar een geschikte afstudeerplaats in Suriname, maar tot op heden heb ik nog niets gevonden. Kunnen jullie mij een handje verder helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Sharina
4de jaars MER-studente

Wat voor bedrijf zoek je?
Groetjes Inge

In eerste instantie heb ik op zoek naar iets met een juridische richting, omdat ik dat heel interessant vindt. Maar als MER-student kan je bijna bij vele bedrijven terecht, aangezien je breed inzetbaar bent.

Groetjes,
Sharina

Ik ben ook opzoek naar een afstudeerplek. Je zou je kunnen inschrijven op www.stageloketsuriname.nl
Bij mij op school zeiden ze dat je het voornamelijk via via moet regelen (fam of kennis).

Ik heb mij ook ingeschreven bij stageloket Suriname, maar ik kan niet blijven wachten op reactie van hen. Naar mijn idee is het verstandiger om zelf verder actief te blijven zoeken.

Je moet inderdaad netwerken in je eigen familie- en vriendenkring. Ook daar ben ik meebezig. Ik kwam toevallig deze site tegen en ik dacht nou hier kan ik ook wat proberen, want nee heb je ja kan je krijgen.

Succes verder!

Groetjes,
Sharina

Ik zal eens nadenken of ik zo een bedrijf of persoon ken die je kunt benaderen. Maar ik beloof niets hoor, ik zat zelf in de sociale richting, haha.
Groetjes Inge

Ieder hulp is mooi meegenomen. Ik wacht gewoon rustig af ok. Alvast bedankt!

Groetjes,
Sharina

en heb je al wat gevonden?

Hoi Sharina, ik ga in april naar Suriname voor mijn Afstuderen. Heb jij al wat contacten op gedaan voor een huisje of een afstudeerplaats?? Ga je ook via een organisatie??

Gr. Inge en succes!

Ow ik zie net dat je via stageloket gaat ahaha ja daar heb ik me ook voor ingeschreven…

Hey Sharina,

Heb je onderhand al iets kunnen vinden? Je kan misschien ook kijken op:

www.flexiblesuriname.com
http://www.juriki-stageburo.sr.org/

Er staan verschillende meningen op internet over deze 2 stagebureau’s. Ikzelf heb via juriki-stageburo een stageplek kunnen regelen bij SPWE. Misschien kan je contact opnemen met hen, want ik had best wel snel een stagebedrijf aangeboden gekregen. Of je kan kijken op www.spwe.org. Als je hen een mail stuurt, dan reageren zij meestal binnen enkele dagen. Volgens mij zoeken ze altijd wel studenten en het sluit aan op de opleiding MER. Ik doe namelijk ook MER en ik ga 3 februari vertrekken naar Suriname. Ik zoek mensen om daarmee uit te gaan of het land te verkennen. Ben zelf Surinaams/Hindoestaans, maar het is voor het eerst dat ik naar Suriname ga. Laat maar weten of je iets heb gevonden.

Groetjes Amar

hoi,
prem stage is ook eenbemiddelingsbureau en werk samen met de hanze hoge school in groningen. Misschien is dat wat??
grtjs marianne

http://i87.photobucket.com/albums/k121/DJKEN_2006/Untitled-1copy.jpg

De Studentenhulp kan ook een aardige bijdrage leveren de kosten zijn vrij laag voor een stageplek en verder regelen zij huisvesting voor je zonder dat je kosten bijbetaald.

Informeer [EMAIL=“studentenhulpsuriname@yahoo.com”]studentenhulpsuriname@yahoo.com

Veel succes

Vermoz