Afstuderen Curacao

Hey Hallo,

Ik ben Bart 20 jaartjes jong en ben op zoek naar een afstudeer opdracht in Curacao… Ik moet samen met een vriendin van me Charlotte gaan afstuderen… We volgen de opleiding Accountancy en in die richting zoeken wij dus een opdracht… Dit zou AO/IB beschrijving kunnen zijn, maar ook kostprijs berekeningen etc… Het zou fijn zijn als dit via een Accountantskantoor loopt, maar het zou ook via een groot/middelgroot bedrijf kunnen… Als de opdracht maar toereikend is.

Heeft iemand een idee? Of kan iemand mij/ons hierbij kunnen helpen?

Periode: januari - juni 2012

Alvast bedankt.
Gr Bart

Beste Bart,

De ervaring leert dat jullie helaas niet de enigen zijn die op zoek zijn naar een dergelijke opdracht. Ik snap wel wat de aantrekkingskracht is, want werk bij een accountantskantoor op Curacao na jaren in Nederland te hebben gewerkt.

Mijn ervaring is dat de grotere kantoren hier met name op zoek zijn naar ervaren medewerkers, die ze ook binden voor een aantal jaren gelijk. Je moet je voorstellen dat er veel wordt geinvesteerd om medewerkers naar het eiland te halen en dat ze dus graag willen dat die mensen ook wat langer blijven.

Maar ik zou je toch wel willen adviseren om de HR medewerkers van de grote accountantskantoren een mail te sturen met de bijgevoegde vraag. Zorg dan ook dat je e-mail opvalt, dus zorg dat je naam van de medewerker kent en probeer te verzinnen wat jij kunt bijdragen aan de organisatie met je opdracht en maak duidelijk dat je echt meerwaarde kunt creeren. Wie weet zoeken ze net iemand.

Als je iemand persoonlijk kent in Nederland bij een van de accountantskantoren, probeer dan eens via die medewerker of zij iets kunnen regelen. Het netwerken is hier nog belangrijker dan in Nederland.

Niet geschoten is altijd mis.

Helaas kan ik concreet niets aanbieden.