In januari vertrekken we voor 3 weken naar Zuid-Afrika. Ik heb een route samengesteld die we per auto en binnenvlucht gaan doen. Graag had ik jullie mening gehad of volgende afstanden doenbaar zijn op 1 dag met een gewone huurauto (geen 4x4)
Johannesburg -> Komatipoort
Kaapstad-> Oudtshoorn
Oudtshoorn-> Port Alfred
Port Alfred -> Umtata
Umtata -> Underberg
Underberg -> Johannesburg
Zal het niet aanrader, je zit de hele dag in de auto en ziet niets, want je hebt dan geen tijd om iets te zien, te lunchen te tanken, etc. En niet alle wegen zijn 4 baans. De meeste wegen zijn 2-baans, ook zijn er vele binnenwegen en soms kan je niet hard rijden van wegen gaten in de weg.
En waarom zo haast? Je bent op vakantie! En je ziet anders totaal niets.
Probeer een stuk van Zuid Africa te pakken, en daar zoveel mogelijk te zien, dit land is zo groot!!! En overal gemiddeld 2 a 3 dagen blijven en dan gemiddeld 4 uur rijden, om naar je volgende plek te gaan. Veel relaxer en je ziet meer.
En je rijdt links hier, is toch wel even anders dan in Nederland rijden!:zon02:
voor je eerste traject hadden wij al 8 dagen nodig (wel wat omgereden) … en al enorm veel bezienswaardigheden moeten overslaan … maar we haden wel een vakantiegevoel :zon02: onze route
Jo’burg-Komatipoort kan op 1 dag, stel je rijd om 08:00 uur weg vanaf de luchthaven, dan zul je tegen het middaguur rondom Nelspruit zitten. Vanaf Nelspruit reken je nog eens 2 uur erbij.
Is een lange reisdag, maar wel over een goede snelweg, zo ver ik weet geen wegwerkzaamheden.
Port Alfred -> Umtata Heel goed te doen in 1 dag, weg is af en toe slecht.
Umtata -> Underberg Prima te doen in 1 dag, je kan wel verder komen dan Underberg, Howick is bijvoorbeeld ook prima haalbaar of als je echt voor een hele lange dag gaat kan je zelfs JBurg halen. Aangezien er echt geen flikker te doen is in dit gebied kan ik dit zelfs aanraden, kan je de bespaarde dagen mooi gebruiken elders.