wij gaan voor het eerst naar Thailand,
Een hotel in bankok hebben we wel op het oog,Hotel Rembrandt of het Swissotel Nai Lert park, maar wat we ons afvragen, kun je binnen een uur met de drukte van Bankok wel in het hart van de stad komenmet de sky train en eventueel een taxi?
Ik twijfel nog een beetje, maar een hotel in de drukte van de stad trekt toch niet heel erg.
We hebben namelijk ook kids bij ons
Hoor het graag
Rembrandt Hotel ken ik, heb ik zelf ook meerdere malen overnacht, uitstekend hotel. Swissotel Nai Lert ken ik niet, dus weet ook niet precies waar het zich bevindt (en Sukhumvit Road is erg lang).
Vanaf Rembrandt zou je met de taxi in ca. 30 minuten bij het Koninklijk Paleis moeten zijn, maar dat is dus echt afhankelijk van de drukte op de weg. Als er bijvoorbeeld net weer eens een tropische regenbui valt, kan de reistijd aanzienlijk langer zijn.
Eigenlijk is het in heel Bangkok druk, het is een groot krioelend mierennest waar het leven dag en nacht doorgaat. Het Rembrandt hotel bevindt zich niet vlak aan Sukhumvit Road, maar in een van de soi’s (zijstraten).
Sukhumvit Road vind ik persoonlijk een van de leukere plaatsen om te verblijven wanneer ik in Bangkok ben, omdat het er 's avonds erg gezellig is met veel kleine kraampjes waar vooral veel kleding verkocht wordt.
Ook de omgeving van Silom Road is gezellig dus je zou er ook voor kunnen kiezen om hier een hotel te boeken.
Wat je ook kan doen om in de omgeving van Wat Phra Kaew / Wat Po / Wat Arun te komen is vanaf het Rembrandt Hotel de skytrain te nemen (volgens mij is station Asok het dichtst bij het Rembrandt Hotel) richting Mo Chit, vervolgens moet je uitstappen bij Siam Station, naar beneden en naar het perron voor de skytrain met eindbestemming Saphan Taksin. Bij dit station moet je dan ook uitstappen. Je bevindt je nu vlakbij de Chao Phraya-rivier. Hier kan je voor een aantal uur een longtailboot huren en een afspraak maken dat je het Koninklijk Paleis met de Wat Phra Kaew, de Wat Po en de Wat Arun wilt zien.
Als je onderstaande link aanklikt, krijg je een kaartje te zien met alle skytrain stations:
Leuk dat de kinderen ook meegaan. Thai zijn gek op kinderen en vooral als ze ook nog eens blond haar hebben, zullen ze aan aandacht niet te kort komen !
Alvast heel veel plezier in het Land van de Glimlach !
Hmmm dan wordt het dus het Rembrandt, ook goede recensies over gevonden.Als iemand dit leest…Klopt het dat het Koninklijk Paleis niet op zondag open is? Ik heb het in Nederlandse reisboeken zien staan, maar op de Thaise info site heb ik het niet kunnen vinden.
Ik kan bijna niet wachten om te gaan.
De meiden zijn inderdaad Blond…maar misschien niet meer intressant voor de meeste Thai, zijn al 11 en 14, het kleine is er dus wel vanaf
Wat ook een goed hotel is, is het Royal Benja Hotel. Minder luxe dan het Rembrandt, maar ook een stuk goedkoper ! Zeer ruime en schone kamers.
Het Koninklijk Paleis met de Wat Phra Kaew is elke dag geopend, ook op zondagen (volgens mij van 8.30 tot 15.30 elke dag). Het is alleen gesloten met bepaalde boeddhistische feestdagen.
Het beste is een bezoek in de ochtend i.v.m. de hitte en wellicht kan je dan de ergste drukte vermijden. Zorg voor gepaste kleding.
Tip:
Indien je van het paleis naar de Wat Po wandelt, wordt je soms tegen gehouden door vriendelijke, behulpzame thai die je zeggen dat de Wat Po net gesloten is (wegens de één of andere reden) en dat ze je wel naar een andere, mooiere tempel willen brengen. Geloof er niets van!
Ik ging afgelopen zomer met m’n vrouw en haar kinderen er naar toe. En aangezien ik het al eerder had meegemaakt, zei ik wat ze verwachten kon. En ja hoor … ze deden het wéér :nod: . Laat je dus niet vangen.
Persoonlijk verblijf ik steeds in Banglamphu (= de buurt van Khao San road), niet echt de plek met luxe hotels en erg toeristisch en lawaaierig. Niet jullie ding dus. Maar wél op wandelafstand vd tempels :slywink:
Nog een tip:
Een tuk tuk is voor korte stukken in het centrum vaak sneller dan een taxi. Maar of je het aandurft om daar in te kruipen … dat is een andere vraag.
Ik?, ik blijf het leuk vinden :evil:
Ha ha, Kohraya, wat komt me dat bekend voor ! Tijdens mijn eerste verblijf in Bangkok was de Wat Po ook zogenaamd gesloten vanwege renovatie (volgens een zeer vriendelijke tuk-tuk driver). Hij wist wel iets anders wat we konden gaan doen…
Toch maar eigenwijs geweest en richting Wat Po gegaan en die was dus gewoon open, niks geen renovatie aan de gang.
Als we met de tuk-tuk driver mee waren gegaan, had ie ons waarschijnlijk ook nog langs een of andere juwelier gebracht zodat hij hiervoor weer commissie had gekregen of een bon om te tanken…geloof dus niet elke vriendelijke Thai !!
Bedankt voor al jullie reacties, dat van die vriendelijke thai, daar ben ik ook al vaker voor gewaarschuwd.Ik heb inderdaad ook gekeken naar de Hotels in Banglamphu…heb zelfs (nog steeds) getwijfeld over Buddy Lodge hotel .Maar ik vermoed dat we daar echt gillend gek worden.We zijn voor bankok een paar dagen in Singapore om alvast te aclimatiseren, en omdat mijn man daar voor werk naar toe gaat, dus hebben gelukkig geen last meer van het tijdsverschil…maar of ik het aandurf om in zo’n drukke wijk twee of drie nachten te verblijven…Ik vermoed dat deze moeder toch voor zekerheid kiest en naar de omgeving van Sukhumvit Road gaat.
Wel heel leuk dat ik dit keer alles mag regelen…
En luxe hoeft niet, we sluiten na wat leuke dingen (van zeer toeristisch ) River Kwai en een paar dagen in het NP Khao Sok lekker zeer luxe af op Koh Samui.Maar tussenin, zijn we al snel tevreden
Mocht je voor het Rembrandt Hotel kiezen, dan weet ik nog een leuk restaurantje in de omgeving, Suda Restaurant.
Het ziet er erg simpel uit, maar het zit elke avond stampvol. Het is spotgoedkoop en het eten is er heerlijk.
Probeer als nagerecht vooral de khao niaw mamuang (kleefrijst met mango) !!
Je vindt Suda Restaurant in Soi 14 van Sukhumvit Road.
Ha ha ha, hier mag ik vast wel even om lachen.Ik zal het adres opschrijven en ook het gerrecht.Maar heel misschien hebben wij een Klein probleempje…het is ons eerste bezoek aan Thailand, beheersen het Thais nog niet zo goed, en dan de eerste of tweede dag in een echt thais restaurant eten waar de kaart vast enkel in het thais is, wordt een beetje lastig met twee kinderen die niet van pittig eten houden…Maar wel heel erg bedankt en ik meen serieus dat we het en het adres en het gerrecht opschrijven.En ik lees ook werkelijk bijna alles op het forum, zo heb ik veel kennis en weet ik waar ik op moet letten.
Op naar Thailand!!
Niet erg Annepiek - ze praten ook engels in de restaurantjes en anders praten als kinderen, met handen en voeten dus… Als jij welwillend bent, dan zijn zi het ook. Aan de Sukhumvit kan je trouwens ook in de kelder van Robinsons Departmentstore eten (recht onder de McDonalds). of op de eerste of tweede etage van Nana Plaza. Hier eet je 's avonds voor pakweg 6 euro (inclusief cola) een warm hapje. Let wel 6 euro voor jullie allemaal.
Suda Restaurant heeft ook Engelstalige menukaarten en er staan plaatjes bij dus moet geen probleem zijn.
Mocht je ergens eten waar ze slecht Engels spreken, zeg je in het Thai: *mâi phèt khâ *(vrouw) / *mâi phèt khráp *(man).
met de taxi is alles goed te doen in bangkok!! het is er gewoon ontzettend druk, de ene keer verloopt het soepel en de andere keer sta je de hele tijd stil! ik heb bij een vriend in bangkok geslapen dusz een hotel weet ik niet… ik heb 1 nacht in reflexions geslapen… echt een maf hotel… met allemaal verschillende kamers!! maar wel duur voor thaise begrippen… tussen de 60 en 80 euro per nacht. terwijl je voor 10 euro al heel goed kunt slapen!!
nou in ieder geval veel plezier… wat absoluut goed gaat komen, het is egt een ontzettend mooi land!!