Wij rijden van Jasper naar Lake Louise via de Icefields Parkway. Ik lees dat die afstand slechts ±230 km bedraagt, toch gaan we er volgens Google maps zo’n 7u over rijden… de wegen zien er redelijk goed uit… hoe komt het dat je zo lang over die rit doet? Er zijn heel veel dingen te bekijken onderweg, maar daar Google maps toch rekening mee…
TomTom geeft 2:55 uur aan, maar wel dat er iets met lawine’s is… als ik even google zie ik dit:
As if Friday afternoon, authorities had no estimated time for when the highway would re-open.
Wij hebben het 10 jaar geleden gedaan het is een prachtige route. Ik zou er zeker een dag rustig de tijd voor nemen en er ook echt uit gaan langs de weg! Met enige regelmaat steken er elk of beren over …
Dat was ook onze ervaring in 2009. Ook wij hebben er toen praktisch de hele dag over gedaan, met vooral een lange tussenstop voor lunch en gletsjertour op de Athabasca Glacier. Maar er is onderweg zoveel moois te zien dat je moet opletten niet elke paar kilometer stil te staan…
Het is een prachtige route, wij hebben er vorig jaar zelfs 2 dagen over gedaan om de Icefield Parkway te rijden. Maar als je niet zou stoppen is 7 uren voor 230 km erg overdreven. De weg is in prima staat en als er geen files staan is dit echt wel binnen 3 uren te rijden. Het lastige is dat je niet kunt zeggen of er ergens oponthoud zal zijn. Wij hadden ergens een half uur vertraging omdat er een beer gespot werd en iedereen doodleuk midden op de weg bleef staan!
Je kunt het inderdaad in 3u wel doen als je doorrijdt. Maar zoals iedereen aangeeft hebben wij er ook zon 10uur over gedaan. Puur omdat we bij de meeste highlights zijn gestopt.
Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app
OK, iedereen reuze bedankt. Het is ook wel de bedoeling om de tijd te nemen alles goed te bekijken… ik vond het alleen raar dat Google Maps aangaf dat we er zo lang gingen over doen.
Wij hebben er ook 2 dagen over gedaan. We hebben toen op de parking aan de Athabasca gletscher overnacht. Echt prachtig. Het was april / mei, dus heel koud, bijna niemand anders. Wow, dat was zalig mooi wakker worden.
Neem er echt je tijd voor, is een prachtige route.