Afrikaanse producten gezocht

hallo allemaal,

Ik heb het idee om in nederland een internet bedrijf op te zetten voor het verkopen van afrikaanse producten.
nu ben ik op zoek naar bedrijven die leuke en intressante producten hebben om hier in nederland weer door te verkopen.

alvast bedankt.

groeten,

Bart Oosterveld

Beste Bart Oosterveld,

Ik ben geen bedrijf en ik heb ook geen Afrikaanse producten, maar ik heb wel een gat in de markt denk ik. De volgende Zuid-Afrikaanse producten zijn in Nederland niet of nauwelijks verkrijgbaar: Biltong en droë-worst en Rooibostee. Ik mis deze dingen zoooo erg in Nederland en geen enkele winkel die ontdekt heeft dat dit misschien wel een succesproduct is. Rooibostee wordt in de Nederlandse supermarkt wel verkocht, maar dit is namaak en smaakt lang niet naar de echte.

Misschien is er iets in te beginnen…?

Wouter v. Kuijk

hallo wouter,

bedankt voor je reactie. erg intresant nu kijken of het ook werkelijk en gat in de markt is.
ik vraag me af of het wel mogelijk is om vlees te importeren vanuit afrika.
ze zijn daar nogal streng op.
thee lijkt me geen probleem.

ik heb trouwens een paar weken geleden rooibos thee uit afrika gehad. was erg lekker. zeker niet te vergelijken met nederlandse.

gr bart

Hoi… ben ik weer!

Inderdaad… Vlees importeren uit Afrika is heel erg moeilijk. Het is zelfs een heel tijd verboden geweest. Ik weet niet hoe het er momenteel voor staat, maar het is niet gemakkelijk. Laatst, een jaartje geleden of zo, hebben wij nog wat Biltong over de post ontvangen. DUUR voor zo’n klein beetje, maar wel lekker! Ik zou het er dubbel en dwars voor over hebben.

Wouter v. Kuijk

hallo wouter,

kijk eens op http://www.diespens.nl/ daar hebben ze je biltong te koop.

gr bart

Hey bedankt! :smile:

Het is prijzig hè…, maar goed om te weten dat het wel te krijgen is. Ik zal het wel eens aanschaffen.

Wouter v. Kuijk

http://www.droeworshuis.com/

Stel je vraag anders eens hier: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=467&collapse=0

Hoi Bart,

Kan je iets meer vertellen over wat voor soort produkten je zoekt, hoe je shipping enzo wil regelen en wat je marges (minimum inkoop, prijzen, aantallen etc. zijn?)

je kan mailen naar [EMAIL=“info@goodworkghana.org”]info@goodworkghana.org

groetjes Yao.

Heej leuk, doen joh.:nod:
Ik wil wel graag gedroogde mango, zoals je hem in Zuidelijk Afrika koopt!
(bij de wereldwinkel hebben ze alleen die uit Azie maar die smaakt anders!)
Rooibosthee is trouwens wel heerlijk vanuit de wereldwinkel hoor!
En wat zou het lekker zijn om hier Hunters te kunnen drinken… Hunters dry en Hunters Gold mmmmmmm

Beste Bart,

Heb je enig idee in welke richting je een product zoekt. Ik heb wat relaties die veel met de lokale bevolking samen werken en eigenlijk van alles kunnen maken.

Mvg,

Michiel

AyoGiftshop.nl
Voor artikelen uit Ghana & tanzania

Hallo Bart,

Ik heb vijf jaar tassen uit Zuid-Afrika in Nederland verkocht. Alle tassen werden gemaakt van gerecycled materiaal door vrouwen woonachtig in de sloppenwijken van Kaapstad (“empowerment” projecten voor vrouwen). Ik heb nog diverse soorten tassen op voorraad.
O.a. tassen gemaakt van gerecycled plastic, oude tijdschriften en koperdraad. Daarnaast heb ik ook nog kerstversiering uit Zimabwe en wat sierraden.

Hartelijk groet,

Therese Wijnen
theresewijnen@gmail.com
06 - 38 22 86 58

Kijk ook eens op www.africaguide.com voor contactbedrijfjes.

Het is geen voedsel, maar ik zou het leuk vinden om in Nederland een Bao bord met 4 rijen te kunnen kopen! (zoals ze het spelen in bv. Malawi en Tanzania.)
http://brimstone.artisticunderground.nl/weblog/wp-content/uploads/2010/08/bao_spelen1.jpg
In Nederland kun je vaak alleen versies met 2 rijen kopen.

Africa Products Shop (APS) is The Netherlands registered company for promoting the fairtrade of Africa products in Europe by making them accessible on European market and for the fair price. Though this initiative we support the African small producers and we share with you the taste of Africa products. A wide range of African products are available: arts, crafts, clothes, coffee, thee, snacks, musical and dance entertainment groups. Painting and decoration in African style of hotels and offices is our business.

Your order supports the fair trade which is the best strategy for poverty alleviation and sustainable development in poor countries. By selling these products we create jobs opportunities for producers who have been economically disadvantaged or marginalized by the conventional trading system. We hope you enjoy our large and exciting collection of decorative and collector African art!

Wouter
In Amersfoort is er een Zuid afrikaans winkeltje Despens Ik ga er regelmatig inkopen doen
Ik moet vanuit belgie gaan Ongeveer 3 uur rijden Maar dit is het me waart Ik wou dat er dichter ook een winkel was
groeten

Beste Bart,

In Amersfoort is er een Zuid afrikaans winkeltje Despens Ik ga er regelmatig inkopen doen
Ik moet vanuit belgie gaan Ongeveer 3 uur rijden Maar dit is het me waart Ik wou dat er dichter ook een winkel was Misschien is het handig als je ook wat opent Veel mensen zijn op zoek naar Zuid afrikaanse lekkernijen
groeten

Dit mag je mij ook doormailen naar [EMAIL=“info@sharanie.nl”]info@sharanie.nl
Ook wij verkopen spullen uit West Afrika en kunnen misschien iets voor elkaar betekenen ?

Gr.Nel