Afrikaanse manden van olifantengras

Hallo Gambiareizigers,
Mijn vraag gaat over die prachtige grote en kleine manden van olifantengras, geweven met plastic in allerlei kleuren.
Toen ik in Gambia was ben ik verliefd geworden op deze manden, maar durfde ze niet mee te nemen omdat mijn koffer al erg zwaar was. Het had natuurlijk makkelijk gekund, want er zijn ook genoeg mensen die een djembe apart meenemen.
Nu gaan mijn ouders a.s. over 2 dagen naar Gambia en zij gaan deze manden voor mij meenemen.
Heeft iemand nog tips over het meenemen?
Waar zijn deze manden allemaal te koop en waar is de beste keus?
Weet iemand richtlijnen voor prijzen?
Alvast bedankt voor de hopelijk snelle reactie.
Groet,
Marleen

Als ze een goede gids hebben zal hij vast de juiste plaatsen weten waar ze te koop zijn. De craftmarket in Kololi bijvoorbeeld, de grote markt in Banjul. Ik weet zo geen specifiek adres en prijzen durf ik zo ook niet te roepen… Afdingen moeten ze natuurlijk altijd. Gewoon stevig onderhandelen. Mooiste is om eerst bij verschillende verkopers te informeren naar een prijs en daarna beginnen bij degene die het laagste startbod deed, èn natuurlijk de mooiste manden had… :wink:

Hoi Erwin, In ieder geval bedankt voor je reactie! Het zal ze ook vast wel lukken, maar ik hoop nog wat reacties van mensen te krijgen die echt ervaring met deze manden hebben.