Afrika reis 2014

Als er mensen zijn die vanaf aankomende zomer voor een lange tijd naar Afrika willen: let me know! Ik wil erg graag voor een lange tijd daarheen om rond te reizen en om langs projecten te gaan. Ik ben afgelopen zomer een maand in Zuid-Afrika geweest en heb daar met wildlife gewerkt en ik heb ondertussen veel boeken gelezen over mensen die door Afrika zijn gereisd en ik heb erg veel zin om hetzelfde te gaan doen. Exacte plannen heb ik nog niet, maar misschien dat mensen tips hebben? Mensen die mooie plekken weten, mooie projecten? Ik wil sowieso naar Kenia ^^
Ciao

Hey Joy, Leuk je prijsplannen! Zou je mij misschien met mij je ervaring in zuid afrika kunnen delen. Ben je alleen gegaan? Hoe was t met de veiligheid? Ik ben van plan om er per januari heen te gaan, een beetje met zelfde redenen als jij. Ik vroeg me af wat voor werk je met wildlife je hebt gedaan, hoe t was en wat de kosten er ongeveer van waren.
Helaas vertrek je voor mij net te laat, anders hadden we samen kunnen gaan… Groeten en bedankt Miriam

Karibu Kenya! Ik woon in Ukunda (zuidkust Mombasa) en ken hier verschillende projecten, leuke (lokale) uitjes enz. Voor specifieke vragen/informatie mag je me altijd mailen: <contact via pb>

Groetjes Marriëtte

Via Wereldwijzer app

Hoi Miriam,

sorry voor mijn late antwoord!
Uhm mijn ervaring in Zuid Afrika was… oke. Dit was opzich nog wel een goedkoop project: €1100,- voor 4 weken. De meeste wildlife projecten zijn rond de €2000,- en dat lukte mij gewoon niet omdat ik ook nog mijn vliegticket moest betalen en vaccinaties. Ik ben wel alleen heen gegaan, en toen ik daar aan kwam waren we met een groep van ongeveer 10 mensen, voor al veel vrouwen haha ik weet niet of je dat leuk vind? Ik vond dat persoonlijk minder fijn. Helaas hebben we ook niet heel veel speciale dingen gedaan, voor al veel drives in de ochtend en s’avonds. Twee keer per week doe je liontracking en ook doe je roadclearing en af en toe zet je camera traps neer en haal je die een paar dagen later weer op en dan ga je die bekijken, dat heet data. En in het weekend ben je vrij en kun je erg weinig doen, dat vond ik zelf wel vervelend. Ik raadt je aan om, als je het geld er voor heb, een project te zoeken waar je echt meer gaat doen en meer kan leren. Dit was gewoon mijn kans om naar Afrika te gaan en ik heb er geen spijt van hoor, maar de volgende keer wil ik meer rondreizen en wil ik andere projecten bezoeken.
Wat wel erg gaaf is aan de plek waar ik was, was dat er veel olifanten in dat park zijn! Ik heb vaak olifanten midden op de weg gezien en 2x kwam er een olifant echt naast de auto staan en kon ik hem bijna aanraken! Dat was wel erg gaaf! Dus als je van olifanten houdt dan kan ik je die plek zeker aanraden!
Jammer dat we dan inderdaad niet samen kunnen reizen, ik zit in mijn laatste jaar van mijn mbo opleiding en 6 juli is mijn diploma uitreiking dus ik moet wel blijven tot die tijd… helaas…
Groetjes!

Je mag altijd langskomen in onze lodge. Kijk maar of je in de buurt komt :slight_smile: AMAZING

Hee Joy,
Het lijkt mij heel gaaf om in de zomer van 2014 door Afrika te reizen. Dit staat al lange tijd op mijn to do-lijstje, maar alleen lijkt me niet zo veilig.
Waar zou jij allemaal naar toe willen?
Ik ben in Kenia en een paar keer in Egypte geweest, en wil graag de rest van Afrika bekijken!
Verder heb ik niet veel reiservaring (ben door oost-europa getrokken en zo’n beetje de rest van Europa gezien).

Groetjes,
Willemijn

oh ik ben trouwens 19 jaar en ik studeer pedagogische wetenschappen in Groningen

Hoi Willemijn,

Helaas heb ik niet echt goed nieuws want ik ben bang dat ik na mijn diploma in Juli.meteen in September moet door studeren op Van Hall Larenstein in Leeuwarden, want als ik het jaar er op ga studeren, wat eerst het plan was, heb ik kans dat ik niet meer word aangenomen… Ik wil wel nog steeds weg, maar dan kan ik maximaal een maand… Dus ik weet niet of het je een idee lijkt om een maand samen te reizen of?

Hou je van dieren trouwens?

Groetjes

Ja een maand lijkt me ook heel leuk!
Wat leuk dat je in Leeuwarden gaat studeren, dat is mijn thuisthuis.
Ik houd zeker van dieren :smiley:
Wou je een safari ofzoiets doen dan? Of helpen in een dierenkliniek?

Nice! Nou kan, het goedkoopste is om zelf te reizen en eventueel kort een project te bezoeken, want als je een maand lang gaat helpen bij een dieren project ben je al rond de €1500 kwijt, zonder ticket. Ik weet ook een goedkoop olifanten project in Thailand?

Zelf rondreizen en dan een project doen lijkt mij leuker, dan heb je wat meer vrijheid

Hoihoi!
Hebben jullie al meer uitgestippelde plannen? Ben benieuwd of Kenia nog in de planning is gekomen. :wink:

In ieder geval veel plezier met whatever you do, where-ever you travel to!
:cool:

Via Wereldwijzer app

Kom maar gezellig bij ons langs :slight_smile:
Wij zitten in Amazing Kenya Retreat, midden op de Savanne.
Van 1 july tot 18 augustus.
Lees : link