(origineel bericht op be-more.nl)
Africa here I come!
Zaterdag 31 december wordt ik door mijn ouders en broertje op het vliegveld afgezet en uitgezwaaid. Een dispuutgenoot komt dapper in zijn eentje een traditie in ere houden… Mijn dispuut Floris heeft namelijk een uitzwaaitraditie naar degenen die op Schiphol naar het buitenland vertrekken. Alleen weet iedereen dan vaak al geruime tijd van tevoren van het vertrek, is dit voor een periode van een half jaar tot een jaar en wordt het vertrek op een ‘normale’ dag gepland. Ik heb hen echter voor een dilemma geplaatst door hen 8 dagen voor vertrek in te lichten, voor (maar) een maandje weg te gaan en dan ook nog eens de onmogelijke oudejaarsdag als vertrekdag te kiezen. Desalniettemin staat hij er als Floris afgevaardigde, respect dat je iemand zo support! En zoals ik al eerder schreef is dat niet de enige steun die ik kreeg; heel veel lieve, bemoedigende mailtjes, smsjes, Facebook-berichtjes en donaties. Familie, vrienden, gemeenteleden, buren en kennissen hebben mij versteld doen staan met hun steun. Mensen die bedragen boven verwachting doneren tot een vriend die zijn laatste euro’s aan mij overmaakt… Dat maakt je dankbaar en zo sta ik dan ook op Schiphol. Met het verlangen die liefde die ik de afgelopen weken van vele mensen heb ontvangen over te kunnen brengen aan de kinderen op mijn project in Afrika!