adviezen, tips en aanraders gevraagd

Hallo, wij gaan met 2 meiden van 7 en 13 in augustus 3 weken met de auto rondreizen in west amerika. We verblijven in hotels. De reis is al uitgestippeld en geboekt, we willen graag alle tips, adviezen en aanraders om de reis met 2 kinderen zo leuk mogelijk te maken.
De reis gaat via:
-LA (4 nachten)
-Kingman (2 nachten)
-Flagstaf (2 nachten)
-Kayenta (1 nacht)
-Springdale (2 nachten)
-Las Vegas (3 nachten)
-Lone Pine (Death valley) (1 nacht)
-Curry village Yosemite (2 nachten)
-San Francisco (4 nachten)
Alvast BEDANKT!!! Pieter en Chris

Hi
Het eerste dat opvalt is dat je 2 nachten in Kingman en 2 nachten in Flagstaff hebt gepland en dat je Page en Bryce overslaat. Het zou ook helpen om te weten waarin jullie geinteresseerd zijn. Wandelen? Amusement parks? Fietsen huren etc etc. Wat voor de een leuk is is voor de ander niets aan. Voor advies was het verstandiger geweest eerst hier te komen en daarna te boeken.
Yeehaw

1 like

Hi, het was inderdaad misschien verstandiger om eerst hier te informeren, maar zoals je ziet heb ik bijna overal 2 nachten staan, rustig aan doen, en in de buurt/of onderweg rondkijken.
Wat ik vooral wil weten zijn algemene dingen zoals; hitte, muggen, paardrijden, etc. en wat dingen die we Echt moeten zien.
Is er bv.iemand op de Skywalk geweest?

Vooreerst toch even zeggen dat jou route niet rampzalig is, je gaat er zeker van genieten.

Zoals Yeehaw al zei zijn 2 nachten Kingman en 2 nachten Flagstaff wel wat jammer. Ik heb geen tips voor Kingman. Flagstaff - Grand Canyon is 1,5u rijden dus 3u auto als je 's avonds nog terug moet. Misschien kan je één nacht Flagstaff cancellen (misschien mogelijk mits betaling van een annulatietoeslag, informeer bij je hotel) en toch een nachtje slapen aan Grand Canyon om de zonsondergang te kunnen meepikken.

Het zal overal heet en droog zijn dus drink voldoende, bescherm je tegen de zon en overschat jezelf niet qua fysieke inspanning. Ik heb als 18-jarige gezonde sportieveling ooit midden juli een dagje de ‘Bright Angel Trail’ in de Grand Canyon gelopen en er daarna twee dagen ziek van geweest.

Toch wandelen we veel maar kiezen dan eerder voor kortere wandelingen zodat je daartussen effe de airco in kan en wat kan eten en drinken. Op www.nps.gov vind je per National Park heel veel info en plannetjes met wandelingen, uitzichtpunten,…

Veel plezier!

1 like

Paardrijden kan in Monument Valley. Van muggen hebben we nooit veel last gehad. De hitte kan enorm zijn.
In Kingman kan je naar het museum/visitor center, naar Mr. D’z om wat R66 op te snuiven maar je kan ook een tocht naar Oatman maken langs R66 of de andere kant opgaan naar Hackberry en eventueel naar Keepers of the Wild in Valentine.
Van Flagstaff kan je een dagtocht naar GC maken maar in het donker rijden is niet aanbevolen. Verder is er veel te doen in Flagstaff, Museum of Northern Arizona, Lowell Observatory and National Monuments als Walnut, Sunset Crater en Wupatki zijn ook niet ver weg.
Van die 3 nachten Las Vegas en 4 nachten SF zou je er een kunnen afsnoepen en dan toevoegen aan resp Page en Bryce. Ook bij Bryce kan je paardrijden en Bryce is een stuk koeler.
De Skywalk vanaf Kingman. Je moet een stuk onverharde weg rijden en je betaalt ca $ 100,-- pp alles bij elkaar. Je mag zelf geen foto’s maken op de skywalk maar ze wel kopen voor een aanzienlijke prijs.

Super bedankt Yeehaw en fredrik 7028 voor de tips. Ik ben bezig proberen het een en ander om te zetten. nogmaal erg bedankt!!!