Advies!?

Het duurt nog even, maar volgend jaar november willen mijn vriend en ik voor 3 weken naar Thailand.

Nu was mijn vraag over de eilanden en november (eind november):

In die periode schijnt het weer het best te zijn op Phi Phi en Krabi. Nu hoor ik wel dat je rond die tijd over de hoofden struikelt en dat lijkt ons weer niks!

In die periode is het nog wel Moesson op Koh Samui en Koh Tao, maar het schijnt daar dan wel weer rustiger te zijn dan op Phi Phi en Krabi.

We zitten dus heel erg met de overweging: kiezen we voor goed weer garantie ( ook al kan je je hier natuurlijk niet volledig op vastpinnen), maar wel drukte, of nemen we het risico met de moesson, maar is het daar rustiger(dus beter)

Heeft iemand misschien tips of adviezen? Gezien we maar 3 weken gaan, is alle tijd kostbaar en willen we het liefst het van tevoren een beetje vast hebben liggen!

We zijn in ieder geval op zoek naar een echt bounty-eiland (witte stranden, blauw water, niet te druk, hoeft geen bruisend uitgaansleven te hebben ( wat barretjes is wel leuk) en als het kan, ook een mooi binnenland/wat opties voor een tripje! Duiken is (nog) niet zeker. We willen gewoon lekker relaxen en genieten van het eiland! Qua tijdsplanning kunnen we 2 eilanden bezoeken ( die wel dichtbij elkaar liggen).

Of misschien heeft iemand wel andere mooie eiland-tips? Koh Chang ben ik aleens geweest, dus dat is niet mijn voorkeur. Ik zat daar een week en het heeft bijna non-stop geregend ( was wel in de moesson).

Hoop dat iemand mij kan helpen!!

Phi Phi heeft een druk gedeelte, maar als je daar vandaan blijft zijn er ook heerlijke rustige plekken te vinden (net als op Phuket trouwens). En Ao Nang (Krabi) valt ook best mee met drukte, zeker in November.

Gezien het weer zou ik dus gewoon naar de Andaman Kust gaan (ook beter duiken dan de Golf van Thailand trouwens).

Veel plezier.

Naar de Andaman kust gaan! Koop een LP en kijk welke plaatsjes/eilandjes nog niet overspoeld worden. Ik ben er zelf niet geweest en ik heb er echt spijt van!
Krabi schijnt erg mooi t zijn…
Volgens mij is het bounty gehalte aan deze kust ook hoger, hoewel Ko Tao wel echt een mooi eiland was :slight_smile:
Trouwens niet te lang twijfelen over duiken: gewoon doen!