Advies voor route Ijsland

Hoi iedereen,

wij hebben een tripje Ijsland gepland van 3 tot 8 november. We hebben dus slechts 4 volledige dagen en vraag mij af wat haalbaar is aangezien het dan reeds winter is.

Dag 1: Aankomst rond 14u, Blue Lagoon en verkennen Reykjavick
Dag 2: Golden Circle
Dag 3: Rijden naar Vik (Seljalandofoss, Skogafoss en Reynisverfi beach bezoeken)
Dag 4: Rijden richting Höfn (skaftefell nature reserve bezoeken, Jokulsarlon glacier lagoon)
Dag 5: terugrijden naar Reykjavik/luchthaven
Dag 6: vlucht naar huis

een andere route waar ik aan dacht, aangezien dag 5 misschien veel rijden is
Dag 2: Rijden naar Vik(Seljalandofoss, Skogafoss en Reynisverfi beach)
Dag 3: Rijden naar Höfn (skaftefell nature reserve bezoeken, Jokulsarlon glacier lagoon)
Dag 4: Terugrijden naar Vik (zaken bezoeken die ik had gemist, of misschien in de ochtend een Ice cave tour/glacier tour?)
Dag 5: Golden Circle en slapen rond luchthaven

graag jullie mening en alvast bedankt!
groetjes,
Marieke

Hoi Marieke,
Ik ben net lid geworden en zie nu jouw bericht. Heb je helemaal geen reacties gehad of zie ik dat verkeerd? Ik had je wel wat adviezen kunnen geven, maar is nu helaas te laat.
Groeten, Paul

Dag Paul,

inderdaad geen reacties gehad. Ik vertrek vrijdag dus advies is altijd nog welkom, alles is ondertussen wel al geboekt natuurlijk… De route is geworden; 1 nacht Reykjavik -> Vik -> Hof -> Hella -> Keflavik.
Ik zie dat het er momenteel sneeuwstormen zijn dus hopelijk raken we er overal!

vriendelijke groetjes,
Marieke

Hoi Marieke,
Dat is ook weer een mooie kant. Daar gaan wij in maart heen. Ik zag idd op Facebook bij “Made by Iceland” de weerswaarschuwing. Rijd voorzichtig! Verstandig om na Hof terug nog een overnachting te doen. De Seljalandsfoss is mooi, wij konden er in een winter niet achterlangs vanwege het ijs op de trap er naar toe. Skogafoss is sowieso mooi, met ijs op de voorgrond nog iets extra. Als je tijd hebt om ernaast omhoog te gaan via de trap dan kun je een stukje doorlopen langs het riviertje, met nog wat kleine watervalletjes. Vanaf Hof volgens mij een halfuurtje naar Jökulsárlón. Het strand met de ijsbrokken zeker doen! Op de terugweg vanaf Hella kun je langs Séltun, mooi stukje met kokende modderpotjes, stoom en zwavelkleuren. De weg erheen is ook mooi en leeg.
Veel plezier!

O super! Bedankt voor de goede tips!