Advies voor rondreis Borneo gevraagd

Hallo,

In mei en juni gaan mijn vriend en ik 22 dagen backpacken door Borneo en zijn we natuurlijk al aan het kijken wat we willen zien. Gezien we nogal een hoop willen zijn heb ik 2 vragen:

1. denk je dat onderstaande haalbaar is?
  2. heb je reistips voor ons om van plek a naar b te komen? (wij zoeken met name speciale manieren om te reizen)

Wat willen we allemaal zien in Sarawak:
Kuching, Bako Nationalpark, Semanggoh, Gunung Mulu National Park (mooi strand)
Wat willen we allemaal zien in Sabah:
KK, Kinabatang rivier (hier verblijven we met voorkeur 3 tot 4 dagen) en uiteraard een mooi strand.

Mocht je zoiets hebben van dat staat er nog niet op en moet je zien, dat horen we natuurlijk ook graag.

Alvast dank voor je reactie en tips.

Groet Judith

Hallo Judith,

Ik heb voor een groot deel dezelfde vragen.
En tips voor reisgidsen: wat zijn de beste reisgidsen voor Maleisisch Borneo?

Wij gaan de eerste 2 weken van augustus.

Groet,
Robert

Hoi
Als u low buget reis in Borneo zal u niet zo veel kunnen zien, groote afstanden welf met bus expres kost het geld. U kan ook mini bus doen doch het gaat langzamer. taxie zijn duur voor lange afstanden of u kan ook wagen huren, of wagen met chaufeur. Auto stop kennen ze niet op Borneo. zoek mijn op in google bernard borneo.

Beste Bernhard,

Ik had u inderdaad al gevonden op het internet. Wij weten dat de afstanden groot zijn, vandaar dat we ook al een paar vluchten hebben geboekt. We hebben echter ook iets over een trein gelezen, maar we komen er niet helemaal uit, van waar tot waar deze gaat.

Groet Judith

Hoi Judith,
na 2 jaar uit of gebruik is de trein terug in gebruik. twee verbindingen 1 voor plezier die vanuit Tanju aru tot Kimanis gaat en 1 die ook vanuit Tanju aru vertrek tot Tenom, daar kan u eventueel een anders trein naar Melapap die word ook gebruikt voor het vertrek van water rafting.
Heel mooie uitzichten gedurende de rit. in bijna elk reis kantoor kan men een tickt boeken, Tnaju Aru is in Kota Kinabalu dus gemakkelijk te berieken.

u kan ook aan het station inlichtingen vragen. De Suttera Hotel is voor plezier en iets duurder.
zoals gezegt de tweede is de zelfte route doch goekoper daar die voor de locale bevolking gebruikt word dus goekoper en iets minder comfort doch avontuurlijker.
Bernard
http://www.sabahtourism.com/en/destination/64-north-borneo-railway/

1 like

Ik ga in juni/juli naar Borneo. Ik heb zelf de lonly planet Borneo gehaald. Hier staat veel goede informatie en tips in. Groetjes, Wendy

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer App