Wij willen in oktober een reis maken langs de Westkust van Australië.
We hebben in totaal vier weken en willen bij voorkeur van Perth naar Darwin gaan reizen.
Nu lees ik overal dat vooral in de regio rondom Darwin oktober niet de meest geschikte tijd is vanwege het regenseizoen.
Dus nu zat ik te denken om in Darwin te beginnen en dan af te zakken naar Perth.
- Is het haalbaar om in vier weken van Darwin naar Perth te reizen?
- Is het haalbaar om Gibson River Road (deels) mee te nemen? Kan dat überhaupt nog in oktober?
- Wat moeten we zeker gaan doen op deze route?
Kan iemand mij misschien verder helpen?
Darwin Perth is beter. Vier weken is voldoende. Gibb River Road moet nog kunnen. Wat voor auto heb je? Maar als je onderweg bent kunnen ze je in Kununurra wel vertellen of het (nog) kan. Het zou met ‘the wet’ nog mee moeten vallen. Vallen je vier weken in oktober, met andere woorden begin je in de eerste week van oktober? Ziehier het weer in Kununurra.
Tja, en onderweg. Ningaloo Reef (snorkelen vanaf het strand), Monkey Mia inclusief strombolites en Shelley Beach, Hutt River Province, Blowholes Quobba, Eighty Mile Beach, Coral Beach (snorkelen vanaf het strand) Pinnacles.
Hier het weer in Darwin en Kununurra. Je ziet dat het in Darwin een kwestie van inpakken en wegwezen is en dat het in Kununurra nog wel meevalt. Maar ook in Australië is de laatste tijd sprake van extremen.
En nog even omdat ik niet weet wat voor vervoer je hebt: Do I really need a 4WD for the Gibb River Road?
ningaloo reef is leuk maar niet heeeeel bijzonder, pinnacles was wel gaaf om te zien
Maria, waar snorkel je beter, vanaf het strand, in West-Australië?
4 weken om van Perth naar Darwin te komen is zeker prima te doen. Persoonlijk weet ik niet hoe lang je over de kimberley’s doet, maar daar zullen andere mensen wel inzichten in hebben. Een 4wd heb je er zeker nodig, anders ben je beperkt tot de weg eromheen. Zo ie zo is het aan te raden om een 4wd te nemen. Wij hadden een gewone auto en waren in heel wat Nationale parken erg beperkt. Je hebt in het binnenland ook nog het national park Karajini liggen. Ook een erg mooi park om te zien. Mocht je interesse hebben om een mijn te bezoeken kan dat ook daar in de buurt, vanuit het plaatsje Tom price.
Ik weet of in de periode dat jullie naar Australie ze daar ook vakantie hebben? Het is dan aan te raden een paar dagen van tevoren de campings en dergelijk te boeken. Wij zaten er in de vakantie periode en er was geen plek meer op de campings te krijgen. Alles zat volgeboekt. Vooral het ningaloo reef, coral beach en monkey mia zijn erg populair bij de mensen uit Perth.