Perth-Darwin

Hoi Allemaal,
Ben van plan om in juli '06 van Perth naar Darwin te reizen. Ik heb daar alleen maar 3 weken de tijd voor (ik weet het, dat is erg kort). Heeft iemand ervaring met deze route of andersom? Ik ben er nog niet uit of ik dit met een bus wil doen of dat ik een auto wil huren / of met iemand wil mee rijden.
Ben in '96 al eens in Oz geweest, maar er zal sindsdien vast van alles veranderd zijn wat betreft reizen. Alle info is welkom.
Groet, Martijn

hoezo verandert ?? heb er geen ervaring mee met deze route maar probeer de site van greyhound eens zou ik zeggen (voor bussen en tijden ) !

Wij hebben deze route ook in 1996 gereden met een camper. Je kunt wel dat wel in drie weken doen, maar veel tijd hou je niet over. Er is onderweg genoeg te zien: blow holes bij Carnarvon, Coral Bay, Monkey Mia, Broome. Door de Kimberleys kun je ook over de Gibb River Road (daar zijn wij in 2000 overheengereden). Je hebt dan wel een 4WD nodig. Ook het deel van Broome naar Darwin is de moeite waard. Prachtige natuur. Kamperen kun je overal onderweg op bushcamps. Die kosten een paar dollar per nacht.
Ik ben er van overtuigd, dat de veranderingen onderweg niet groot zullen zijn. De mensen steken onderweg op de highway nog steeds hun hand op.
Succes met je planning,

JK

September-Oktober 2004 hebben wij ook Perth-Darwin gedaan via de Gibb River Road, met een 4WD. Het is te doen, maar wil je wat dingen zien onderweg dan is het aan de korte kant. Als je met een 4WD gaat kan ik je zeker de route Lancelin-Cervantes (via Wedge Island) en Francois Perron NP aanbevelen. Beiden zijn ervaringen die je eigenlijk niet mag missen. In ieder geval een prettige reis! We zullen elkaar net missen, wij gaan mei-juni dit jaar van Broome naar Cape York.