Wij zijn bezig met het plannen van een rondreis door Amerika voor ongeveer 3 weken, maar met name de gebieden rond Zion, Bryce, Grand Canyon…we komen er niet uit. Tips zijn dus welkom.
De planning ziet er nu ongeveer als volgt uit:
Aankomst San Francisco op eerste dag, dan 2 dagen daar en vervolgens op dag 4 richting Yosemite.
Dag 5: YNP
Dag 6: YNP - Bishop
Dag 7: Bishop - Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - Zion
Dag 9: Zion - Bryce
Dag 10: Bryce - Page
Dag 11: vanuit Page naar Monument Valley, ook weer terug?
Dag 12: richting Grand Canyon
Dag 13: richting Laughin
Dag 14: Laughin - San Diego/LA
Dag 15: Universal Studio’s
Dag 16: Hollywood, walk of fame
Dag 17: Strand
Dag 18: LA -St Barbara, onderweg ergens overnachten, tips?
Dag 19: doorrijden naar SF
Dag 20: terugvlucht
Hebben jullie nog tips voor overnachting in buurt van de nationale parken?
Wat is een geschikte auto voor 2 personen en bagage?
Bovenwijzer en ik, en nog een paar anderen hebben gereageerd op vragen zoals die van jou. Je kan naar onze profiel gaan en onze reakties lezen.
Een paar kleine tips.
Hollywood (Walk of fame en Chinese theater) en Universal zou je op een dag doen.
Van LA naar SF neem de PCH (Pacific Coast Highway) via de Big Sur… dit is een prachtige rit. Onthou dat van LA naar SF is ongeveer 7 tot 8 uur rijden (zonder sight seeing). En er is aardig wat te zien en te bezichtigen op weg terug naar SF.
Hier een handige www STI: ERsys - Santa Barbara, CA (Travel Distances) vwb de afstanden om je trip te plannen.
Raad je aan om buiten de buiten te overnachten, het scheelt aardig in de portemonee, tenzij je een aanbieding vind.
Een compact car is goed genoeg voor twee personen. Je kan een twee deur of een vier deur krijgen.
Ik kan een beetje uitgebreider op je trip in gaan, maar kijk even naar de reakties van Bovenwijzer, van mij, en een paar anderen. Als dat niet genoeg is… laat het me weten.