Advies Rondreis West Amerika

Hey!

In september ga ik met mijn vriend een rondreis maken door West Amerika. Ik heb een reisschema’tje opgesteld en heb hier graag feedback over!
Ik heb het advies gekregen om in het weekend in Las Vegas te zijn, hoe denken jullie daarover? Is het ook nodig om vooraf dan een hotel te regelen? Daarnaast las ik hier iets over reserveren voor Yosemite, in hoeverre is dat nodig voor september. Daarnaast wil ik graag naar Seaworld, is dit haalbaar om dit vanuit LA te doen of is het verstandiger om een nachtje te verblijven in San Diego.

Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: Via Joshua Tree NP naar 29 palms
Dag 3: 29 palms naar GC
Dag 4: GC
Dag 5: GC naar BC
Dag 6: BC
Dag 7: BC naar Zion
Dag 8: Zion naar Las Vegas
Dag 9: Las Vegas (naar de Hoover Dam)
Dag 10: Las Vegas via Death Valley naar Mammoth Lakes
Dag 11: Mammoth Lakes naar Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite naar SF
Dag 14: SF
Dag 15: SF
Dag 16: SF naar San Luis
Dag 17: San Luis naar LA
Dag 18 tot dag 21: LA
Dag 22: Vertrek terug naar Nederland

Alvast bedankt! Groetjes Sanne

Hoi, er is al heel veel geschreven over de reis die jullie gaan maken, lees eens rustig de voorgaande posts door, Yeehaw heeft veel goede adviezen gegeven, daar zul je veel aan hebben. Mocht je er toch niet uit komen, zien we vanzelf weer een reactie van je.

Ik denk trouwens dat je voor Yosemite had moeten reserveren maar dat is op zo’n korte termijn niet meer mogelijk. Algemeen advies is een jaar(!) van tevoren boeken.

Heel veel plezier op jullie vakantie!

1 like

Hi Sanneke en welkom op het forum.
Je route ziet er mooi uit, zeker t/m GC en vanaf Las Vegas.
Voor GC south rim. Het hangt er van af wat je plannen hier zijn maar als het alleen voor de uitzichten van de rim is is een nacht vaak genoeg. je hebt een reservering nodig www.grandcanyonlodges.com of www.tusayanhotels.com
Tussen GC en Bryce mis je Page. Veel te doen daar. 2 nachten Bryce is wellicht wat lang. Je zou dan een nacht aan Page kunnen toevoegen. Ook voor Zion is je tijd wat kort. Tussen Zion en Las Vegas heb je nog het prachtige Valley of Fire SP.
Hoover Dam ligt ten zuiden van Las Vegas. In Page vind je een soortgelijke dam: Glen Canyon Dam. Goedkoper om te bezoeken, gemakkelijker om te parkeren.
Net als Fredje zegt, een reservering in Yosemite is wel aan te bevelen. Zou je nog kunnen proberen voor september.
Las Vegas in het weekend betekent dat de hotelprijzen een stuk hoger kunnen zijn. Dus als het daarom gaat zou ik Las Vegas in het weekend vermijden.
Ipv drie dagen in LA zou je ook een extra dag kunnen toevoegen tussen SF en LA bv:
SF-Santa Cruz-Monterey
2. Monterey-Cambria/San Simeon/Morro Bay/SLO. Wellicht wil je Hearst Castle nog bezoeken. Als je in SLO eens wat bizonders wil probeer dan de Madonna Inn.
Voor Sea World zou ik een nacht in San Diego blijven. In theorie kan je in 2 uur van LA (hangt er van af waar je logeert, LA is kolossaal) naar SD (Seaworld ligt in het noordelijk gedeelte van SD) en in 2 uur weer terug maar in de praktijk kan dat vaak nogal tegenvallen met het drukke verkeer.
Yeehaw

1 like

Bedoelen jullie met reserveren voor Yosemite de entree van het park of de accomodatie?

Accomodatie.

Ik zie dat er idd nog maar weinig accomodaties zijn bij GC en yosemite. Denk je dat het voor de rest van de trip ook al nodig is om motels/hotels te boeken of kunnen we gewoon op de bonnefooi gaan?