Advies reizen met gelijkgestemde groepsgenoten

Hallo,
Graag jullie advies
Hoe kom ik het beste bij gelijkgestemde reisgenoten.
sinds 8 mnd ben ik weduwe.60 jaar Ik ben reislustig en zou nog heel wat van de wereld willen zien. Alleen op stap is ok, maar heb daar geen ervaring mee. Met een groeps of singlereis ben je zo gebonden aan het gebodene lijkt mij.
Wie heeft voor mij advies voor een leuk alternatief.
Azie heeft tot nu toe mijn voorkeur. Ik ben 2x in Thailand geweest.
vr. gr. Marijke

Dag Marijke

Ik raad je toch aan met een groepsreis mee te gaan.
Heb het zelf ook een aantal keren gedaan en dat is me uitermate goed bevallen.

Ik vind het persoonlijk een foute gedachte om te denken dat je gebonden bent. De enige verplichting die je hebt is dat je elke keer mee gaat van het ene hotel naar het andere. Wat je daar voor de rest uitspookt is helemaal je eigen beslissing.
Er is dus verder geen enkele verplichting.

Groetjes uit Portugal en veel reisplezier.

Rob van Hegelsom
Guesthouse ‘Borboleta no Monte’
www.borboletanomonte.eu

Hallo,

Dank je voor je mee denken.
Mijn ervaring van meegaan met een groepsreis is dat er excurcies bii horen waar je aan deelneemt Wat jij zegt dat je de vrijheid hebt om zelf te doen wat je wil is dus niet helemaal waar. En de vrijheid om bv 1 of 2 dagen ergens langer te blijven is er niet omdat je idd dan weer naar het volgende hotel moet vertrekken. gr. marijke

Beste Marijke

Hoeveel vrijheid je hebt hangt af van de organisatie waar je voor kiest. Veel vrijheid heb je over het algemeen bij Djoser en Shoestring bijvoorbeeld. Weinig vrijheid bij Kras en Fox.

Bij Djoser en Shoestring is het bijvoorbeeld zo dat er geen excursies inclusief zijn. Wel kan je ergens aan deelnemen als je wilt maar het hoeft niet. Het hangt wel erg af van de bestemming. In sommige landen leg je grote afstanden af en zullen ze proberen een reisdag toch leuk te maken door een stop te maken onderweg. Zo’n excursie hoef je niet te doen maar dan moet je wel even wachten tot de rest klaar is. Maar er zijn ook landen waar je van stad naar eiland naar stad gebracht word en ter plekke mag bepalen wat je daar gaat doen.
Het is soms zelfs mogelijk dat je ergens langer blijft!!! als je maar zelf weer zorgt dat je aansluiting vind met de groep. Dit doen mensen die bijvoorbeeld niet mee willen met een jungletrekking of niet 2 dagen op een boot willen.