advies nodig reisschema

Hallo allemaal,
Graag hadden wij van ervaren Thailand-gangers advies.
We gaan volgend jaar januari voor een maand naar Thailand, voor het eerst!
We zijn bezig met ons reisschema, maar zitten nog met een paar vragen.
Tot nu toe ziet het er zo uit:
Dag 1 aankomst Bangkok, rust.
Dag 2 koninklijk paleis, tempels
Dag 3 fietstocht
Dag 4 reizen naar Kanchanaburi
Dag 5 treinreis Nam Tok en Erawan
Dag 6 terug naar Bangkok ??
Dag 7 dagtocht Ayutthaya
Dag 8 vliegen naar Chiang Mai
Dag 9 t/m 15 Chiang Mai
Dag 16 vliegen van Chiang Mai naar Bangkok (vroeg) en daarna door naar Krabi
Dag 17 t/m 28 Krabi en omgeving, oa paar dagen Koh Lanta
Dag 29 terugvliegen naar Bangkok
Dag 30 terugvlucht naar huis ('s avonds laat)

Nu onze vragen: We willen in de buurt van Kanchanaburi graag naar Erawan, waar kunnen we dan het beste overnachten? ( ergens tussen die 2 plaatsen in?) of hebben jullie andere ideeën? Moeten we daar misschien 1 dag langer blijven?
Is het makkelijker om vanuit Kanchanaburi terug te gaan naar Bangkok en dan volgende dag naar Ayutthaya, of kunnen we beter rechtstreeks daar naar toe en dan daar overnachten?
Is 1 week Chiang Mai te lang, of is daar genoeg te zien? (jungletrekking gaan we zeker niet doen)
En hebben jullie nog tips wat we in de omgeving van Krabi niet mogen missen?
Ons budget zal ongeveer 900 euro per week zijn voor 2 personen, incl binnenlandse vluchten, uitstapjes, overnachtingen en eten. Is dit haalbaar?
Alvast heel hartelijk dank voor het meedenken!!

Hee Moon,

Het best kun je in Kanchanaburi een dagtocht boeken naar Ayutthaya, waarbij je aangeeft dat je niet mee teruggaat.
Dit scheelt je een dag , die je weer goed kunt gebruiken, want voor Erawan kun je het beste een dag uittrekken.

Je slaapt in Kanchanaburi zelf. Vanuit daar onderneem je de treinreis heel gemakkelijk. Kaartjes kopen op het treinstation.

Je budget is uitermate ruim. De winkels in Bangkok gaan dit HEEL leuk vinden.

Hans.

1 like

Bedankt Hans!
Hoe kunnen we het dan het beste indelen in Kanchanaburi, zodat we het het efficiëntste aanpakken?

Fijn om te horen dat ons budget ruim is, het hoeft ook niet allemaal op hoor :wink: Maar geeft wel een gerust gevoel!

Nog een andere vraag, welke vaccinaties zijn echt noodzakelijk voor Thailand? ik denk in ieder geval DTP en Hepatitis. Maar Rabies? Is dat echt nodig?
En een geïmpregneerde klamboe? Of hangen die in de hotels?

Hee Moon,

Naar beide bestemmingen verdient het aanbeveling om vroeg te vertrekken, zo rond 8 uur 's morgens.
Bij de treinreis houd je een halve dag over, die je kunt besteden door de brug en de begraafplaatsen te bekijken.
Wellicht ook het oorlogsmuseum, en vergeet niet te gaan eten in het drijvend restaurant bij de brug.

Voor vaccinaties raadpleeg je je huisarts of de GGD, wellicht gaat deze je ook vragen waar je naartoe gaat in verband met malaria.
Dit soort info zou je niet van internet moeten willen halen, je huisarts heeft echt de laatste berichten.

Klamboe is onnodig, de meeste beten loop je op door je 's avonds bijvoorbeeld niet in te smeren.

Hans.

1 like

Dus Deet mee om te smeren! Is iets dergelijks in Thailand ook makkelijk verkrijgbaar of moet ik vanuit Nederland genoeg meenemen?

In Thailand ook verkrijgbaar (7-11), echter daar sterker dan hier, dus als je een gevoelige huid hebt (zoals ik) …

Hans.

Hans, ik lees net dat jij ergens anders schrijft dat er maar een echt hoogseizoen is in Thailand, van half december tot half januari?!
Wij vertrekken 16 januari en willen ook niets vast leggen van te voren qua accommodatie. (behalve eerste nachten Bangkok)
Is dit te doen in onze periode?

Hee Moon,

Geen enkel probleem !
Iets anders :Ga op internet nog even na wanneer het Chin. nieuwjaar valt, je geeft niet aan tot wanneer je vakantie duurt, en waarom zou je ook, ik hoef dat niet te weten.
In die periode is accommodatie geen probleem, echter vervoer van A naar B kan een probleem zijn. Houd er rekening mee dat enkele dagen tot de dag voor het feest mensen uit BKK naar het platteland gaan, bijv. nachttrein naar Chiang Mai en ook andere treinen zitten dan overvol. Een tot enkele dagen later is vervoer ri. BKK weer overvol, want ja , dan moeten ze weer aan het werk.

Hans.

Hoi Hans, wederom bedankt voor de tip! Ga het zo even opzoeken!

Het is 31 januari chinees nieuwjaar.
Volgens het schema wat we nu hebben verblijven we vanaf 24 januari in Chiang Mai. We willen 1 februari van CM via Bkk naar Krabi vliegen. Denk je dat we daar problemen mee gaan krijgen?

Hee Moon,

Verreweg de meeste mensen die in Bangkok werken , moeten de trein en bus nemen, omdat het vliegtuig eenvoudigweg te duur is.
Je houdt slechts een klein deel over wat dat wellicht WEL kan betalen. Ik hoop dat er nog mensen reageren die een juiste inschatting van de situatie tzt kunnen maken.

Hans.

Hans,

Weet je toevallig of er boten varen op chinees nieuwjaar? Wij zouden rond die periode van Khao lak naar de similan willen varen?

Mvg

Stefan

Misschien dan toch de tickets maar vroeg boeken, ik geloof dat dat ook voordeliger is.
Het enige nadeel is dat we dan wel aan die data vastzitten.

Dat vind ik altijd een GROOT nadeel…

Kan dan erg druk zijn, boek dit enkele maanden vooraf.

• Updated - - -

Trips zijn er iedere dag, zelfs op 1 Januari. Dus ja, ook met Chinees Nieuwjaar. Dit is trouwens geen Thaise feestdag, maar gewoon een drukke periode vanwege de herkomst van veel Thais en aangezien er dan veel Chinezen op reis gaan.