Advies gevraagd

Beste reisgenoten,

Over een week vertrek ik dan eindelijk richting Maleisië, ik heb er ontzettend veel zin in. Ik heb inmiddels mijn reis van 4 weken aardig in elkaar gepuzzeld, maar zit nog met 1 knelpuntje. Ik hoop dat jullie een paar tips voor mij hebben.

Ik verblijf een paar dagen op Tioman en wil daarna een paar dagen naar Perhentian. Omdat ik denk dat ik dit niet op 1 dag ga redden, heb ik op 1 overnachting op deze route gerekend. Ik kom er alleen niet zo goed uit waar ik nou het beste kan overnachten. Misschien in Terengganu zodat ik nog wat aan de avond heb en dan vroeg in de ochtend de bus naar Kuala Besut of toch gewoon gelijk door naar Kuala Besut en daar ergens overnachten.

Wat vinden jullie?

Groetjes,
Jacqueline

Nou ik weet niet hoe laat je aankomt in Terengganu Jacqueline?
Maar de afstand tussen beiden stadjes is ongeveer zo’n 115 km gemakkelijk te doen met de bus in 2 a 3 uur max.
Indien je budget het toelaat dan kan je ook een taxi nemen (Terengganu/ Kuala Besut)dan doe je daarover zo’n 90 minuten.
Ik zou zeggen neem een vroege bus vanuit Tioman richting Kuala Besut,en s’avonds kan je nog rustig rondwandelen en misschien halte houden bij een souvenier winkeltje of gewoon lekker gaan eten in de vele visresaurantjes die je daar vind.
S’morgens kan je dan een boot transfer maken naar de Perhentian Island,er zijn genoeg touroperators waar je terecht kunt voor tickets.

Ik heb inmiddels toch tickets geboekt en ga vliegen, zo weet ik in ieder geval dat ik de ferry niet ga missen!

Iemand ervaring met online tickets kopen voor de ferry naar Tioman en Perhentian?

Groetjes,
Jacqueline