Advies gevraagd Zuid-amerika trip +/- 6 weken

Hallo,

Ik heb plots de mogelijkheid om een tripje te gaan doen tot uiterlijk eind 1ste week van mei. >>>
Ik wil al een tijdje graag naar zuid-amerika gaan. Kan iemand mij aanraden welke land(en) het best zijn voor een periode van ongeveer 6 weken? Ik zat eerst zelf te denken naan Nicaragua, peru of bolivia.
Waar moet mijn trip aan voldoen:
-veilig voor vrouw alleen
-vriendelijke mensen
-mooie natuur (liefst ook wat tropisch regenwoud)

• beetje cultuur
    -beetje strand :vak02:
    -geen koud weer/sneeuw
    -low budget. ongeveer 20 a 25 euro per dag
    -te bereizen met openbaar vervoer
    -ik spreek geen spaans en wil geen cursus doen (ik hou het bij handen en voeten werk als dat kan) (wel vloeiend engels)
    -ik heb enige reiservaring (australie, Hongkong, thailand, nepal, turkije) maar hou niet van TEveel drukte of TEveel agressieve verkoop.

ik wil graag veel mooie dingen zien maar ook even tot mezelf komen en ‘onthaasten’

Wie o wie kan mij helpen.

groetjes,
Nic

Ik zou zeggen: boek een retourtje Lima en doe het rondje zuid Peru - stukje noord Chili en dan via Bolivia weer terug naar Peru. Globaal zou deze route kunnen gebruiken als inspiratie: http://koningaap.nl/rondreis-peru-bolivia-chili-groepsreis-unieke-landschappen-in-de-andes

Maar dan gewoon op eigen gelegenheid. Het is de perfecte tijd om heen te gaan (regentijd is net voorbij), het gebied bevat zeer gevarieerde landschappen, veel natuur en cultuur en is vrij eenvoudig te bereizen, want populair bij backpackers, en behalve Cuzco weinig massatoerisme. Bolivia is het goedkoopste land (prettig gezien je budget). Als je wilt ‘onthaasten’ kun je in dit gebied je lol op. Aanrader om te doen: meerdaagse trekkings door de natuur, bijvoorbeeld El Choro vanuit La Paz in Bolivia, waarbij in 3 dagen vanuit de Andes afdaalt richting het Amazone gebied over Incapaden. Of beklim een berg en kom tot jezelf (of kom jezelf tegen)… Veel plezier!

Haha Sandermooij, die route raad ik ook altijd aan (maar dan zelfstandig nabootsen in veel meer tijd). Inderdaad prachtig.

Alleen heeft Peru niet echt lekker strand. Maar Bolivia is zo supermooi en uniek. En Peru heeft ook erg veel te bieden.

Nicaragua voldoet ook aan alle wensen en heeft wel warm strand. En is lekker compact. Met 6 weken kun je echt alle hoeken zien en op heel relaxed tempo rondreizen. Of je kunt het combineren met bv. Costa Rica ook al is dat wel 2x zo duur, of met Honduras maar dat schijnt wel wat gevaarlijker te zijn.

Welk van die twee gebieden je ook kiest, je zult er geen spijt van krijgen.

P.S. Hier beschrijf ik wat meer die landen en wat er leuk/mooi aan is. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=154474

Ik denk dat Nicaragua een heel leuk land is voor 6 weken. Gewoon omdat je veel afwisseling hebt, leuke steden, natuur en strand. Ik ben er 4 weken geweest, maar had nog wel langer willen blijven. En anders kan je inderdaad een uitstapje maken naar Honduras/Costa Rica of El Salvador. In Noord Honduras is alleen niet veel te doen en wat Cecilia ook al zeg, een gevaarlijker land, zeker de hoofdstad.

bedankt allemaal voor de tips!
Vooral kijken bij koning aap voor inspiratie was handig. Lonely planets bevatten geen tot nauwelijks foto’s viel me op.
Ik hou vooral van veel groen qua cultuur en merkte toch dat Peru wat ‘dor’ lijkt op veel foto’s die ik zie.
Daarom besloten om rondje Costa rica en Nicaragua te doen.
Vooral de skywalk in costa rica spreekt me erg aan.

groetjes

Leuk! Via mijn Nicaragua-blog op mijn website kun je ideeën opdoen, bijvoorbeeld over een homestay in het groene Miraflor (o.a. te regelen vanuit Estelí).