Welke landen

Hola Allemaal,

Ik wil volgend jaar héél graag een rondreis maken door Zuid- Amerika.
Aangezien ik student ben, ben ik (nog) niet in de mogelijkheid om een jaar weg te gaan. Ik heb ongeveer 6 weken tot mijn beschikking.
Maar ik zou niet weten welke landen ik nou als eerste moet zien.
Ik ben me nu overal aan het orienteren qua landen en bezienswaardigheden.

Vind het erg moeilijk om te beslissen welke landen ik zou willen zien.
In de 6 weken wil ik denk ik 3 landen gaan zien.
Heeft iemand hier al ervaring mee? En welk land moet ik zien (als beginneling ook)?
Leuk om al jullie info te lezen trouwens. :yes:

Groetjes Lidia

Hola Lidia

Zekerrr de moeite waard om Zuid Amerika een bezoekje te brengen.
Gezien je tijd zou ik je willen aanraden om je reis in Lima te beginnen, en dan via het zuiden van Peru (Inca trail, cusco etc) langs het titicaca lake naar La Paz (Bolivia) te reizen. Vanaf daar in zuidelijke richting; de Salar de Uyuni bezoeken (zoutvlaktes). Dat is echt spectaculair! Vanaf daar door naar Salta (Arg) en dan naar de Iguazu falls. Die watervallen zijn echt een van de mooiste en meest indrukwekkende dingen die ik tot nu toe tijdens mijn reizen gezien heb. Je kunt dan terug naar huis vliegen vanaf Buenos Aires, wat mijn inziens ook een absolute aanrader is.

Dit zou ik doen, maar ieder vult zijn reis op zin eigen manier in natuurlijk.
Ik zou zeggen oriënteer je eerst goed op het continent en bepaal welke plaatsen je echt absoluut wil bezoeken. Zo kun je dan zelf je route zo’n beetje afstemmen op je eigen wensen.

Veel plezier
Slds Eveline:ARGENTINA

Haai,

Dank je wel.
Ik ga binnenkort even naar het reisbureau om nog informatie te vragen.
Het is ook moeilijk van te voren te bepalen, hoe lang je in een land kan of zou willen/kunnen blijven.
Ik wil ze het liefst allemaal in 1 reis bekijken, maar helaas heb ik die mogelijkheden nog niet. ihih.
Ik heb ook het boek South America on a shoestring besteld, erg leuk boek ook! Veel informatie.

Groetjes, :wave:
Lidia

Eveline beschreef inderdaad enkele spectacuaire hoogtepunten in enkele fantastische landen. Zeker een reis die je moet maken als je van “highlights” houdt.
Maar deze landen hebben nog veel méér te bieden dan enkel dit. Als je van de ene topper naar de andere holt, heb je niet echt de kans om te genieten van de kleine dingen of van de bevolking (wat volgens mij een land écht mooi maakt). Zes weken zijn trouwens nog niet genoeg om de highlights van één land te zien.
Kiezen of delen! Hangt er dus vanaf wat jou manier van reizen is.

Hallo,
moest je toevallig in Iquitos(peru) terechtkomen en je hebt zin in een “echte” jungleexpeditie mail me gerust [EMAIL=“dirkthebelg@yahoo.com”]dirkthebelg@yahoo.com of check us out op onze website www.aguilayacu.com .
voor backpackers valt er altijd wel iets aan de prijs te regelen.
groetjes
Dirk