Advies gevraagd Utah

Hoi allemaal,

Onze reis is gepland, maar ik ben nog aan het twijfelen over een stukje van de route.

Bryce canyon-capitol reef np-monument valley- grand canyon of de route van bryce naar page- monument valley en grand canyon?
Misschien kan iemand mij aangeven wat een leukere/mooiere route is half november? Is de cottonwood road open in die peridode. Is de weg van bryce naar Torrey goed begaanbaar in november? Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips?

Alvast bedankt, Caroline

De route over ut12 van Bryce naar Torrey en 24/95/261/163 naar Monument Valley is een van de mooiste routes in de USA. Vergeet Cottonwood rd. Wegens geldgebrek is er achterstand in onderhoud en na regen/sneeuw kan deze route onbegaanbaar zijn. Niet doen! De winter is al vroeg ingevallen dit jaar met sneeuw bij Moab maar zo ver kom je niet. De route ut12-24-95-261-163 is superieur in vergelijking met ut12-us89.
De laatste route is wel een stuk korter. Alle wegen zijn verhard behalve de afdaling van Moki Dugway. Het hoogste punt op de route is ut12 voor de afdaling naar Torrey met 9600 ft.
Yeehaw

Yeehaw, bedankt voor het duidelijke advies. Ik ging wat twijfelen over de route omdat ik niet verharde wegen ook altijd mooi vind om te rijden, maar goed te weten dat de andere weg meer de moeite waard is plus beter begaanbaar. Laatste twijfel is nu weg en onze route blijft hetzelfde. Over drie weken gaan we, alles is geboekt (op een aantal hotelovernachtingen na) en mede dankzij jouw tips en adviezen en van anderen op het forum gaat het vast een mooie reis worden!! Bedankt.

Heel veel plezier, geniet ervan en je gaat een van de mooiste reizen ooit maken! Ik denk dat ik ook namens anderen spreek als ik je verzoek om na de reis een tripreport op het forum te zetten. In tegenstelling tot andere forums (fora?) gebeurt dat op Wereldwijzer nog veel te weinig en tripreports worden zeer gewaardeerd, ook door mensen die al vele malen in die omgeving geweest zijn!
Yeehaw.

wij hebben 3 dagen om van yellowstone naar torrey te rijden.we wilen via flaming gorge en vernal naar capitol reef.kunnen we dan het beste de 24 langs goblin valley nemen of raden jullie aan om via sigurd om te rijden en vanaf daar de 24 te nemen ivm de mooiste route??heeft iemand nog tips voor deze 3 dagen,wat we echt niet mogen missen?>>>
en tips waar we evt een mountainbike kunnen huren voor capitol reef.na capitol reef gaan we door naar blanding via de 24-95
we gaan aug-sept 2013

Dit is wel een heel oude post Addie. Van Vernal kan je 2 routes nemen beiden via Price. Van Price richting Green River en dan 24 naar Torrey of van Price naar I70 ten oosten van Salina en dan 72 naar 24. 72 is maar een wit weggetje op de kaart maar hij is geheel verhard en breed. Wel wat bochtig. Ik zou niet via Sigurd rijden.